عنوان | بانوان و تبليغ ديني |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 37 |
تاریخ انتشار | بهمن - 1389 |
محدوده صفحات | 3-13 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زن زنان مبلغ تبلیغ دینی مجالس مذهبی |
موضوع | آمار زنان زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش زن و تبليغ جنسيت و دين / زن و دين / خانواده و دین همايشها / نشستها / اجتماعات / کمپينهاي زنان |
چکیده |
در ایران بخش عمده تبلیغ دین بر عهده حوزویان است. صرف نظر از فعالیت های تبلیغی، تبلیغ سنتی نیز به موضوع زن و خانواده توجه کرده است. آگاهی از ظرفیت ها و آسیب های مجالس وعظ و سخنرانی به شناخت ویژگی های زنان در ارتباط با محافل مذهبی بستگی دارد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از علاقه بیشتر برای شرکت در جلسات مذهبی، علاقه به ابعاد عاطفی و عرفانی در مسائل تبلیغی، اخلاق ارتباطی زنان، احساس وظیفه بیشتر برای داشتن به جهت نشان مادری، افزایش اوقات فراغت زنان خانه دار و تحول شناختی زنان امروز. هم چنین در زمینه آسیبهایی که مجالس با عنوان را تهدید می کند می توان به مسنک گرایی، سوداگری و کم سوادی و افراط گرایی جهت حضور درمجالس اشاره کرد. نقش زنان در تبلیغ، تاریخچه تربیت مبلغ و آثار مبلغان، بویژه بانوان مبلغ در تفسیر مباحث مطرح در پژوهش حاضر می باشد. |
کد مقاله | 11243 |
تعداد بازدید | 1017 |
|