• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بانوان و تبليغ ديني
شماره ویرایش
تعداد صفحات 11
نویسنده فریبا علاسوند لهبری
مشخصات نشریه دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 37
تاریخ انتشار بهمن - 1389
محدوده صفحات 3-13
زبان فارسی
کلید واژه زن  زنان مبلغ  تبلیغ دینی  مجالس مذهبی  
موضوع آمار زنان     زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     زن و تبليغ     جنسيت و دين / زن و دين / خانواده و دین     همايش‌ها / نشست‌ها / اجتماعات / کمپين‌هاي زنان    
چکیده در ایران بخش عمده تبلیغ دین بر عهده حوزویان است. صرف نظر از فعالیت های تبلیغی، تبلیغ سنتی نیز به موضوع زن و خانواده توجه کرده است. آگاهی از ظرفیت ها و آسیب های مجالس وعظ و سخنرانی به شناخت ویژگی های زنان در ارتباط با محافل مذهبی بستگی دارد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از علاقه بیشتر برای شرکت در جلسات مذهبی، علاقه به ابعاد عاطفی و عرفانی در مسائل تبلیغی، اخلاق ارتباطی زنان، احساس وظیفه بیشتر برای داشتن به جهت نشان مادری، افزایش اوقات فراغت زنان خانه دار و تحول شناختی زنان امروز. هم چنین در زمینه آسیبهایی که مجالس با عنوان را تهدید می کند می توان به مسنک گرایی، سوداگری و کم سوادی و افراط گرایی جهت حضور درمجالس اشاره کرد. نقش زنان در تبلیغ، تاریخچه تربیت مبلغ و آثار مبلغان، بویژه بانوان مبلغ در تفسیر مباحث مطرح در پژوهش حاضر می باشد.

کد مقاله 11243
تعداد بازدید 1017

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397