عنوان | محافل مذهبی زنان: ظرفیتها کاستیها بایستهها |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 7 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 37 |
تاریخ انتشار | بهمن - 1389 |
محدوده صفحات | 20-14 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زن جلسات مذهبی تبلیغ مبلغان مذهبی |
موضوع | زن و تبليغ جنسيت و دين / زن و دين / خانواده و دین مجامع / نهادها / تشکلهاي زنان |
چکیده |
در پژوهش حاضر ظرفیت ها و کارکردهای علمی محافل مذهبی زنان مورد بحث و تحلیل قرار گرفته داده و بر اهمیت حفظ و تقویت این مجالس در عرصه جدید تأکید شده است. در ادامه معیارها و شاخصهای جلسات تبلیغی شامل اطمینان بخش بودن شخصیت اخلاقی و نقش مبلغ ، اعتماد به گوینده به عنوان عناصر تعیین کننده در اثربخشی تبلیغ، مطرح و تبیین گردیده اند. کاستیهای جلسات تبلیغی زنانه ، اصلاح وضعیت جلسات تبلیغی به ویژه جلسات تبلیغی بانوان، مطالعات اجتماعی و محیط شناسانه و تدوین الگوی زیست دین مدارانه در جهان معاصر و کلیشه شکنی از تبلیغ سایر موارد مطرح در پژوهش حاضر می باشد. بررسی کاستیهای جلسات مذهبی زنانه نباید به دیده انگاری و نفی کارکردهای مثبت این برنامه ها منجر شود، چرا که این جلسات در طول زمان از مجاری فرهنگ ساز و هدایت این برنامه ها می تواند به اصلاح فرهنگی دینی جامعه کمک کند. |
کد مقاله | 11239 |
تعداد بازدید | 870 |
|