• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان زنان، مصرف و سبک زندگي
شماره ویرایش
تعداد صفحات 6
نویسنده زینب زادسر
مشخصات نشریه ماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 39
تاریخ انتشار خرداد و تير - 1390
محدوده صفحات 83-78
زبان فارسی
کلید واژه هویت اجتماعی  جامعه ایرانی  زن و سبک زندگی  پیامدها  مصرف گرایی  
موضوع زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ     زن و سبک زندگي / خانواده و سبک زندگي     مادري/ نامادري     هويت جنسی / هویت زنانه    
چکیده سبک‌هاي زندگي، الگوهايي براي روش زيستن هستند که خطوط و نقوش کلي، تمايز ساخت يافته طبقاتي را آشکار مي‌نمايد. غالباً اين مفهوم در ارتباط با مفاهيم ديگر جامعه‌شناختي از قبيل طبقه، توليد، مصرف، و هويت مورد مطالعه قرار مي‌گيرد. در پژوهش حاضر اين مفهوم از ابعاد گوناگون بررسي شده است. پس از تعريف مفهوم سبک زندگي، هويت به عنوان کارکرد نمايش مصرف، نحوه حضور و الگوهاي ارزشي و نگرشي آن‌ها بر سبک زندگي، مصرف در جامعه ايراني و پيامدهاي مصرف‌گرايي به تفصيل مورد بحث قرار گرفته‌اند. \r\nدر پايان بيان شده که مقابله با جريان مصرف‌گرايي نيازمند کار فرهنگي گسترده و سياست‌گذاري‌هايي است که از تحقيقات جامعه‌شناختي نشأت گرفته باشد.

کد مقاله 11228
تعداد بازدید 1046

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397