عنوان | دولت، والدين و تعليم و تربيت تحليل فلسفي ـ حقوقي حق بر تعليم و تربيت |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | حقوق اساسی - علی اكبر گرجی ازندریانی سال 8 پیاپی 8 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1386 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تربیت کودک تعلیم و تربیت کودکان |
موضوع | تربيت در خانواده حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان |
چکیده |
در آثار كلاسيك، هدف عمده تعليم و تربيت را انتقال معلومات و مهارت هاي گذشتگان به كودكان مي دانسته اند. نويسنده در اين مقاله ابتدا بحث مختصري راجع به تعليم و تربيت اجباري كودكان و ضرورت آن دارد و ديدگاههاي عمده در مورد اجباري و يا اختياري بودن تعليم و تربيت را شرح مي دهد. او در اين خصوص از نظريات آدام اسميت، فردريك فرابل، جان ديويي راي، اس نيل استفاده مي كند. در ادامه به اين موضوع مي پردازد كه در خصوص تعليم و تربيت، اولويت با دولت است يا والدين و به بررسي تئوري هايي كه در اين زمينه وجود دارند، همت مي گمارد و در انتها نتيجه گيري خود را ارائه مي دهد. |
کد مقاله | 11107 |
تعداد بازدید | 853 |
|