عنوان
|
رابطه روشهاي فرزندپروري با توانايي ابراز وجود و بررسي تأثير برنامه آموزشي ابراز وجود در دانشآموزان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
9 |
نویسنده
|
شهریار شهیدی - نفیسه صریحی |
مشخصات نشریه
|
دوفصلنامه روانشناسی معاصر (مصوب وزارت علوم) سال 3 شماره 1 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1387 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
محبت ابراز وجود کنترل سبک فرزندپروری
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش تربيت در خانواده جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
پژوهش حاضر با هدف مقايسه توانايي ابراز وجود در دانشآموزان با توجه به شيوههاي فرزندپروري والدين آنها و بررسي تأثير برنامههاي ابراز وجود در دانشآموزان انجام شد. جامعه آماري شامل تمامي دانشآموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر تهران در سال تحصيلي 84 ـ 85 بود که با استفاده از روش نمونهگيري خوشهاي 405 دانشآموز در قسمت اول پژوهش شرکت کردند. از ميان اين افراد, 40 دانشآموز نمونه همگن براي شرکت در دو گروه آزمايش و کنترل مربوط به مطالعه نيمهآزمايشي قسمت دوم پژوهش در نظر گرفته شدند. براي جمعآوري دادهها, از دو پرسشنامه ابراز وجود 40 سؤالي و پرسشنامه 76 سؤالي شيوههاي فرزندپروري در خانواده آنها تفاوت وجود دارد. همچنين آموزش برنامههاي ابراز وجود توانايي ابراز وجود دانشآموزان با نمره ابراز وجود پايين که در جلسات آموزشي شرکت کردند را افزايش ميدهد.
|