عنوان | مقایسه کارکردهای خانوادگی مادران کودکان سالم و کودکان «پيش فعال / تقص توجه» و تأثير مهارت حل مساله بر کارکردهاي خانوادگي مادران |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 7 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | علوم رفتاری - دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله «عج» - علمی پژوهشی شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1389 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | مهارتهای حل مسئله اختلال بیش فعالی کم توجهی کارکرد خانواده |
موضوع | آسيبشناسي خانواده زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده مادري/ نامادري روابط خانوادگي |
چکیده |
مقدمه: بیش فعالی / نقص توجه(ADHD) اختلال مزمن و آسیب زایی است که از کودکی تا بزرگسالی ادامه می یابد.این پژوهش به منظور مقایسه کارکردهای خانوادگی مادران دارای فرزندان سالم وADHD و بررسی تأثير آموزش حل مسأله بر کارکردهای خانوادگی مادران کودکان ADHD انجام گرفت.\r\nروش ها: پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با گروه کنترل است.نمونه آماری،8 مادر ADHD و 12 مادر سالم با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و پس از همتاسازی به لحاظ سن و جنس در دو گروه قرار گرفتند.قبل و بعد از آموزش حل مسأله به روش بدل و لانکس، آزمودنی ها پرسش نامه کارکرد خانوادگی را تکمیل نمودند.برای تحلیل داده ها از برنامه های آماری SPSS 15 و برای تحلیل فرضیه ها از آزمون T مستقل استفاده شد.\r\nیافته ها: کارکردهای خانوادگی مادران با فرزندان سالم در مقایسه با مادران دارای کودکان ADHD مختل بود(p |
کد مقاله | 10911 |
تعداد بازدید | 895 |
|