عنوان
|
تکلیف مدرسه و پیشرفت تحصیلی: نقش تعدیل کننده سطح تحصیلات مادر و جنس دانش آموز |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
6 |
نویسنده
|
زهره سرمد - انوشه امین زاده |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه روانشناسی تحولی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 6 پیاپی 21 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1388 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
پیشرفت تحصیلی تکلیف مدرسه سطح تحصیلات مادر جنس دانشآموز
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش
|
چکیده
|
یک نمونه 120 نفری از دانش آموزان رشته ریاضی سال دوم دبیرستان به دو سؤال مربوط به مدت زمان انجام تکلیف و درصد تکلیف ریاضی انجام شده از پرسشنامه فرایند تکلیف مدرسه (کوپر و دیگران، 1999) به عنوان متغیرهای پیش بین، پاسخ دادند. پیشرفت تحصیلی بر پایه معدل دو امتحان پایانی ریاضی اندازه گیری شد. نتایج رگرسیون سلسله مراتبی نشان دادند که جنس دانش آموزان و درصد تکلیف ریاضی انجام شده، تغییرات پیشرفت تحصیلی را تبیین میکنند اما میزان تحصیلات مادر و جنس دانش آموزان در رابطه بین پیشرفت تحصیل و دو شاخص انجام تکلیف مدرسه نقش تعدیل کننده نداشتند.
|