• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه خودکارآمدي رياضي, سودمندي ادراک شده رياضي و راهبردهاي خودتنظيمي با پيشرفت رياضي در دانش‌آموزان: يک مقايسه جنسيتي
شماره ویرایش
تعداد صفحات 19
نویسنده الهه حجازی موغاری - زهرا نقش
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 1 شماره 2
تاریخ انتشار 1387
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه راهبردهای خودتنظیمی  خودکارآمدی ریاضی  سودمندی ادراک شده  عملکرد ریاضی  مقایسه جنسیتی  
موضوع جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي     جنسيت و علم / جنسيت و دانش    
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين خودکارآمدي رياضي, راهبردهاي خودتنظيمي و سودمندي ادراک شده با پيشرفت رياضي در دانش‌آموزان دختر و پسر سال سوم دبيرستان شهر اصفهان است. به اين منظور 400 دانش‌آموز سال سوم دبيرستان رشته رياضي به صورت تصادفي از نواحي پنج‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و به پرسشنامه‌اي متشکل از 3 خرده مقياس خودکارآمدي رياضي (ميدلتن و ميگلي, 1997), راهبردهاي خود تنظيمي (ميلر و همکاران, 1996) و سودمندي ادراک شده (ميلر و همکاران, 1996) پاسخ دادند. نتايج نشان دادند که خودکارآمدي رياضي, راهبردهاي خودتنظيمي و سودمند ادراک شده با پيشرفت رياضي هر دو جنس رابطه دارند. ميزان رابطه اين متغيرها در دو جنس متفاوت است خودکارآمدي رياضي بيشترين نقش را در پيشرفت رياضي دختران دارد.

کد مقاله 10696
تعداد بازدید 1257

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397