چکیده
|
اينترنت يکي از مهمترين ابزارهاي دسترسي به اطلاعات در عصر اطلاعات به شمار ميرود. تحقيق حاضر با هدف شناخت و تحليل عوامل مؤثر بر کاربرد اينترنت به وسيله دانشجويان دختر رشته کشاورزي انجام شده است. اين تحقيق از نوع توصيفي ـ همبستگي ميباشد که براي گردآوري اطلاعات آن از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماري تحقيق شامل دانشجويان دختر سال سوم و چهارم کارشناسي شاغل به تحصيل در دانشکدههاي کشاورزي دانشگاههاي ايلام, بيرجند, تهران, شهيد باهنر کرمان, بوعلي سينا همدان, گيلان و ياسوج است که 153 نفر از آنها به روش نمونهگيري تصادفي انتخاب شدند. روايي ابزار تحقيق بر اساس نظر تعدادي از اساتيد تأييد و براي تعيين پايايي پرسشنامه نيز از روش آزمون مقدماتي استفاده شد که آلفاي کرونباخ محاسبه شده بيان کننده اعتبار مناسب آن براي گردآوري دادهها ميباشد. يافتههاي تحقيق نشان ميدهد که بين مهارت اينترنتي, مهارت زبان انگليسي, تعداد دوره آموزش رايانه و اينترنت, تعداد آثار علمي و هدف استفاده از اينترنت با ميزان استفاده دانشجويان دختر از اينترنت رابطه معناداري وجود دارد. افزون بر اين, تحليل رگرسيون نيز نشان ميدهد که با مدل آماري به دست آمده ميتوان از طريق متغيرهاي مستقل حدود 51% تغييرات متغير وابسته را تبيين کرد.
|