ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر آموزش گروهی به شیوه‌های رفتاری و رفتاری شناختی بر عزت نفس دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه اصفهان
شماره ویرایش
تعداد صفحات 12
نویسنده ایران باغبان - مریم فاتحی‌زاده - اکرم مظاهری
مشخصات نشریه فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 29
تاریخ انتشار پائیز - 1385
زبان فارسی
کلید واژه عزت نفس  رویکرد رفتاری شناختی  رویکرد رفتاری  
موضوع بهداشت و سلامت زنان/ زن و سلامت/ خانواده و سلامت     جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش گروهی به شیوه‌های رفتاری و رفتاری شناختی بر عزت نفس دانشجویان خوابگاه دانشگاه اصفهان بوده است. به منظور دستیابی به این هدف 30 نفر از دانشجویان خوابگاه از طریق نمونه‌گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه به مدت 8 جلسه آموزش شناختی – رفتاری و رفتاری عزت نفس دیدند. ابزار این پژوهش آزمون عزت نفس الیس پوپ است که پایایی و روایی آن تأیید شده است.\r\nنتایج تحلیل واریانس حاکی از اثر بخشی شیوه‌های مختلف آموزش و افزایش معنادار عزت نفس بود. به عبارت دیگر شیوه‌های رفتاری و رفتاری – شناختی با رویکرد گروهی باعث افزایش عزت نفس دانشجویان خوابگاه شد (p\r\nبه اصل سند مراجعه شود.

کد مقاله 10561
تعداد بازدید 953

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397