عنوان
|
تأثیر آموزش گروهی به شیوههای رفتاری و رفتاری شناختی بر عزت نفس دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه اصفهان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
12 |
نویسنده
|
ایران باغبان - مریم فاتحیزاده - اکرم مظاهری |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 29 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1385 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
عزت نفس رویکرد رفتاری شناختی رویکرد رفتاری
|
موضوع
|
بهداشت و سلامت زنان/ زن و سلامت/ خانواده و سلامت جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش گروهی به شیوههای رفتاری و رفتاری شناختی بر عزت نفس دانشجویان خوابگاه دانشگاه اصفهان بوده است. به منظور دستیابی به این هدف 30 نفر از دانشجویان خوابگاه از طریق نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. گروههای آزمایشی به طور جداگانه به مدت 8 جلسه آموزش شناختی – رفتاری و رفتاری عزت نفس دیدند. ابزار این پژوهش آزمون عزت نفس الیس پوپ است که پایایی و روایی آن تأیید شده است.\r\nنتایج تحلیل واریانس حاکی از اثر بخشی شیوههای مختلف آموزش و افزایش معنادار عزت نفس بود. به عبارت دیگر شیوههای رفتاری و رفتاری – شناختی با رویکرد گروهی باعث افزایش عزت نفس دانشجویان خوابگاه شد (p\r\nبه اصل سند مراجعه شود.
|