• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي تنوع و فراواني (شيوع شناسي) مشکلات رفتاري, عاطفي, خانوادگي, تحصيلي دانش‌آموزان دبيرستاني دختر شاهد و غيرشاهد واجد و فاقد پدر اصفهان
شماره ویرایش
تعداد صفحات 4
نویسنده حسن پاشا شریفی - فهیمه نامدارپور
مشخصات نشریه فصلنامه آموزه - سازمان‌ آموزش‌ و پرورش‌ استان‌ اصفهان‌ - علمی تخصصی پیاپی 15
تاریخ انتشار پائیز - 1381
زبان فارسی
کلید واژه اصفهان  پدر  نوجوانی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  مشکلات دانش‌آموزان دبیرستانی  
موضوع مسائل زنان و دختران / مشکلات زنان و دختران     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف اين پژوهش بررسي تنوع و فراواني مشکلات رفتاري، عاطفي، خانوادگي، تحصيلي و ... دانش‌آموزان دبيرستاني دختر شاهد و غيرشاهد واجد و فاقد پدر در دبيرستان‌هاي شهر اصفهان است که در سال تحصيلي 79-1378 مشغول به تحصيل بوده‌اند. در اين پژوهش 450 نفر دانش‌آموز (146 نفر غيرشاهد فاقد پدر, 85 نفر شاهد و 152 نفر غيرشاهد داراي پدرخوانده, 47 نفر شاهد داراي پدر خانواده) از بين دانش‌آموزان چهار ناحيه آموزش و پرورش شهر اصفهان به شيوه تصادفي چند مرحله‌اي انتخاب شدند. براي بررسي مشکلات اين دانش‌آموزان از چک ليست موني استفاده شد. پس از محاسبه فراواني و درصد هر يک از مشکلات, بالاترين فراواني مشکلات در همه گروه‌هاي مورد مطالعه, مشکل آينده شغلي و تحصيلي (28%) بوده است. سپس از تجزيه و تحليل داده‌ها از طريق واريانس يک طرفه و آزمون توکي نتايج زير حاصل شد: \r\nـ دانش‌آموزان غيرشاهد واجد پدر نسبت به دانش‌آموزان شاهدي که مادرانشان ازدواج مجدد نکرده بودند سازگاري کمتر را نشان دادند.\r\nـ دانش آموزان غير شاهد واجد پدر و شاهد داراي پدرخوانده در زمينه مسائل اجتماعي و تفريحي و انطباق با کار مدرسه نسبت به گروه شاهدي که مادرانشان ازدواج مجدد نکرده بودند, مشکلات بيشتري نشان دادند.\r\nـ گروه شاهد داراي پدرخوانده نسبت به گروه شاهد (فاقد پدرخوانده) مشکلات رفتاري بيشتري را نشان دادند.\r\nـ در ساير زمينه‌ها (مشکل جسماني, مالي, امور مربوط به ازدواج, عاطفي, خانوادگي, تحصيلي و آينده شغلي) تفاوت معناداري بين گروه‌هاي مورد مطالعه ديده نشد.\r\nـ دانش‌آموزان پايه اول نسبت به پايه سوم در زمينه انطباق با کار مدرسه, مسائل تحصيلي و اجتماعي و تفريحي مشکل بيشتري را نشان دادند.

کد مقاله 10495
تعداد بازدید 983

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397