• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي تأثير مداخله آموزشي از طريق مدل بزنف بر رفتارهاي پيشگيري کننده در زمينه سلامت روان در نوجوانان ذختر
تعداد صفحات 10
نویسنده مهناز صلحی - فربد عبادی‌ فرد آذر - مسعود رودباری - آزاده صادقی
مشخصات نشریه فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان سال 19 پیاپی 73
تاریخ انتشار بهار - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 29-20
زبان فارسی
کلید واژه نوجوانان  بهداشت روان  
موضوع بهداشت و سلامت زنان/ زن و سلامت/ خانواده و سلامت     زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش    
چکیده مقدمه: با توجه به اهمیت شناخت زود هنگام بیماری‌های روانی و نقش آموزش به موقع مسائل روان در دوره نوجوانی این تحقیق انجام گرفت.\r\nهدف: تعیین تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف، بر رفتارهای پیشگیری کننده بر سلامت روان در نوجوانان دختر.\r\nمواد و روش‌ها : این مطالعه نیمه تجربی، در جامعه دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مدارس دولتی، در منطقه 6 تهران در سال 1388 انجام گرفت. روش نمونه‌گیری خوشه ای و تعداد 106 نفر در گروه مورد و گروه شاهد بود. نوجوانان گروه مورد به مدت یازده جلسه یک ساعته به روش بحث گروهی و سخنرانی آموزش دیدند و نمونه‌ها طی دو مرحله قبل و بعد (با فاصله یک ماه بعداز آموزش) توسط پرسشنامه‌ای که با توجه به متغیرهای مورد بررسی در مدل بزنف توسط پرسشگر ساخته شد با آزمون‌های آماری کای دو تی تست و تی زوج آزمون شدند.\r\nنتایج: نتیجه آزمون کای دو بین دسته بندی عوامل قادرسازی در دو گروه مورد و شاهد در مرحله بعد از مداخله‌ای آموزشی تفاوت معنی داری را نشان داد (0/0001> P). نتایج آزمون تی تست اختلاف معنی داری را بین میانگین نمره نگرش (0/0001>P) و رفتارهای مورد بررسی (P=0/005) در نوجوانان دو گروه نشان داد. ولی میانگین نمره نرم‌های انتزاعی در دو گروه مورد، اختلاف معنی داری نداشت (0/896=P).\r\nنتیجه‌گیری: آموزش سلامت روان در نوجوانان براساس مدل بزنف در زمینه عامل قادرسازی، نگرش و رفتارهای سالم، موثر بوده ولی به نظر می‌رسد که در نرم‌های انتزاعی زمان بیشتری جهت تأثیر آموزش نیاز می‌باشد.

کد مقاله 10156
تعداد بازدید 1123

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397