• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه تأثير دو روش آموزش به روش سخنراني و پمفلت بر ميزان آگاهي و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبيرستان شهر سيرجان در مورد بيماري ايدز
شماره ویرایش
تعداد صفحات 6
نویسنده سیما کریمی - مجید کاظمی - زیبا شعبانی شهر بابکی - رضا وزیری نژاد
مشخصات نشریه ماهنامه پزشکی هرمزگان - دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان - علمی پژوهشی سال 10 شماره 3 پیاپی 39
تاریخ انتشار پائیز - 1385
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه نگرش  دانش  سیرجان (شهرستان)  ایدز  آموزش  
موضوع ايدز     زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش    
چکیده مقدمه:‌شيوع بيماري ايدز به نحو بي رحمانه‌اي در جهان گسترش پيدا كرده و به يك مشكل اضطراري جهاني تبديل شده است افزايش آگاهي به احتمال زياد مي تواند بر پيشگيري از اين بيماري مؤثر باشد. هدف از اين تحقيق مقايسه دو روش آموزش چهره به چهره و پمفلت بر ميزان آگاهي و نگرش دانش آموزان دختر سال آخر دبيرستان‌هاي شهر سيرجان در مورد بيماري ايدز بود.\r\nروش كار: در اين مطالعه نيمه تجربي كه 300 نفر دانش آموزان دختر سال آخر دبيرستان هاي شهر سيرجان با روش نمونه‌گيري خوشه‌اي تصادفي چند مرحله اي در سال 1383 مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از انتخاب نمونه‌ها آنها را بطور تصادفي به سه گروه تقسيم و ميزان آگاهي و نگرش آنها قبل و بعداز مداخله مورد سنجش قرار گرفت كه در گروه كنترل هيچگونه مداخله‌اي صورت نگرفت، ‌در حالي كه در يك گروه پمفلت آموزشي و درگروه ديگر آموزش به روش سخنراني صورت گرفت. سپس ميزان آگاهي و نگرش در سه گروه قبل و بعداز مداخله با استفاده از نرم افزار spss و آزمون‌هاي t و فيشر مورد مقايسه قرار گرفت.\r\nنتايج: نتايج نشان دادكه در مقايسه ميزان آگاهي و همچنين نگرش گروه كنترل در قبل و بعداز مداخله، اختلاف معني دار ديده نشد. ميزان آگاهي در دو گروه آموزشي(پمفلت و آموزش به روش سخنراني) بعداز مداخله افزايش نشان مي دهد. همچنين ميزان نگرش در گروه آموزش به روش سخنراني بعداز مداخله مثبت تر ديده شده است كه اين اختلاف‌ها معني دار بود(05/0p\r\n\r\n\r\n\r\nبه اصل سند مراجعه شود

کد مقاله 10111
تعداد بازدید 1014

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397