عنوان
|
فناوری اطلاعات و ارتباطات، موتور محرک کارآفرینی زنان |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
10 |
نویسنده
|
علی اصغر میرک زاده - مجید بهرامی |
مشخصات نشریه
|
ماهنامه کارآفرین ناب - محمدرضا زارع يكتا - علمی تخصصی سال 2 شماره 14 |
تاریخ انتشار
|
بهمن و اسفند - 1389 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زنان کارآفرین کارآفرینی فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی کارآفرینی زنان موتور محرک
|
موضوع
|
اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان زن و جهانيشدن / جنسيت و جهانيشدن توانمندي زنان / توانمندسازي زنان جنسيت و توسعه / زن و توسعه / زن در برنامههاي توسعه
|
چکیده
|
امروزه میزان مشارکت و اشتغال، یکی از شاخصهای توسعه است. با این که ضرورت و الزام اقتصادی اشتغال و مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی، همواره در تاریخ پیشرفت و توسعه جوامع مختلف بشری مطرح بوده است، لکن هنوز در بسیاری از کشورها میان زنان و مردان تعادل مطلوب و قابل قبولی در این زمینه و در فعالیتهای مختلف ایجاد نشده است. از اوایل قرن حاضر، زنان نقش مهم و در حال گسترشی در زمینه کسب و کار دارند به نحوی که جهان با یک پدیده اجتمایع اقتصادی به نام مشارکت اقتصادی زنان در مشاغل خارج از خانه روبرو شده است. در سالهای اخیر، سهم زنان در کسب و کارهای خصوصی به اندازه کارهای دولتی روند روبه رشدی را طی کرده است. اما با توجه به وجود مصائب و مشکلات پیشروی زنان در اغلب کشورها جهت ورود به بازار کار و چرخه اقتصادی، فناوری اطلاعات و ارتباطات میتواند نقش مهمی را در توسعه و گسترش کارآفرینی زنان ایفا نماید و از این طریق ارزش گذاری فزونتری به جایگاه و نقش زنان در جامعه صورت گیرد. لذا هدف از این مقاله نیز آشنایی خوانندگان با کارآفرینی به همراه تأکید بر کارآفرینی زنان و ضرورتهای توسعهی آن در کشور میباشد و در ادامه نیز نقش فناوری اطلاعات در برقراری مطلوبتر اشتغال برای زنان را جهت پررنگ تر نشان د ادن نقششان در جامعه بررسی مینماییم.
|