• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
 
عنوان آموزش و تربیت جنسی «از کودکی تا بزرگسالی»
پدیدآورنده مهشید ساسان‌پور
مشخصات نشر تبریز:اختر، 1396.
توضیحات چاپی چاپ اول
مشخصات ظاهری 143ص .
رده کنگره
 
/۸آ۲س
 ۵۸
HQ
کتابنامه 13کتابنامه: ص.[135] - 143

» تربيت جنسي / آموزش جنسي
  فهرست پیشگفتار
فصل اول: تاریخچه آموزش جنسی
    نیاز به آموزش مسائل جنسی
    آموزش جنسی به طور رسمی و غیر رسمی
         اهمیت یک رویکرد حرفه ای مثبت
         نیاز جوانان به آموزش رسمی و غیر رسمی
         زمینه تاریخی آموزش جنسی در مدارس
         ظهور"نوجوانی" در زمینه آموزش جنسی در سال 1970
         آموزش جنسی در مدارس به عنوان پاسخ جوامع به تغییرات اجتماعی
    توسعه آموزش جنسی در مدارس اروپا
         آموزش جنسی در غرب اروپا
         آموزش جنسی در مرکز و شرق اروپا
         عدم تبادل سیاست و استانداردها میان کشورها
    تنظیم انواع آموزش های جنسی در اروپا
         مفهوم گسترده آموزش جنسی (شروع زودهنگام)
         نیازبه یافتن سن مناسب برای آموزش جنسی
         آموزش جنسی به عنوان یک برنامه آموزشی چند رشته ای
    اروپا در یک دیدگاه جهانی
         سه طبقه از برنامه ها
    طرح های آموزش جنسی بین المللی موازی
فصل دوم: مفاهیم و تعاریف خاص
    جنسیت
    تمایلات جنسی
    بهداشت جنسی
    حقوق جنسی
    شهروندی صمیمانه
    آموزش جنسی
    تعاریف آموزش جنسی یونسکو و IPPF
فصل سوم: منطق آموزش جنسی
    ملاحظات اصلی برای آموزش جنسی
         تمایلات جنسی یکی از وجوه اصلی انسان را تشکیل می دهد
         افراد حق دارند از مسائل جنسی آگاه شوند
         آموزش جنسی غیر رسمی ناکافی در جوامع مدرن
         جوانان در معرض منابع جدید اطلاعات
         لزوم ارتقاء بهداشت جنسی
    رشد روانی – جنسی کودکان
         پیشرفت رشد جنسی در 10 سال اول
         تغییر علایق و رشد جنسی پیش نوجوانان در دوران بلوغ
         رشد جنسی در دوران بلوغ
    مرحله اول: تولد – 3 سالگی
    مرحله دوم: 4 – 6 سالگی
    مرحله سوم: 7 – 9 سالگی
    مرحله چهارم: 10 – 15 سالگی
         پیش از بلوغ و بلوغ
         12 – 15 سالگی: بلوغ
    مرحله پنجم: 16 – 18 سال
فصل چهارم: اصول، پیامد و چارچوب کلی و الزامات پایه در آموزش جنسی
    اصول آموزش جنسی
    نتایج آموزش جنسی
    گروه های هدف و افرادی که در امر آموزش جنسی همکاری می کنند
         آموزش جنسی فرآیندی مداوم است
         همکاران مستقیم و غیر مستقیم مهم هستند
    چگونه می توان آموزش جنسی را ارائه داد: چارچوب کلی و الزامات پایه
    هفت ویژگی آموزش جنسی
         صلاحیت مربیان
              ترغیب مربیان به توسعه مهارت ها برای ارائه آموزش جنسی
فصل پنجم: ماتریس آموزش جنسی
    دانش / اطلاعات
    مهارت ها
    نگرش
    اهمیت ساختار حمایتی
         بین فردی
         منابع خارجی
         فضای آموزشی
         خدمات و سیاست ها
    چرا آموزش جنسی را باید پیش از چهار سالگی آغاز کرد؟
فصل ششم: کاربرد ماتریس آموزش جنسی
    تولد – 4 سالگی
    از 4 – 6 سالگی
    از 6 – 9 سالگی
    از 9 – 12 سالگی
    از 12 – 15 سالگی
    از 15 سالگی به بالا
منابع انگلیسی

شناسه کتاب 70547

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397