فهرست
فصل اول: زن در گفتمان های هویتی
زن در گفتمان های هویتی
زن در گفتمان تاریخی – سنتی
زن در گفتمان برخاسته از مدرنیته و فمینیسم
زن در گفتمان دینی و اسلامی
سیر تحولات اجتماعی و گفتمان های مسلط بر بازنمایی رسانه ای زنان
تحولات جایگاه زن در عرصه های مختلف تا پیش از انقلاب اسلامی ایران
نحوه بازنمایی رسانه ای زنان در دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران
تحولات جایگاه زنان در عرصه های مختلف پس از انقلاب اسلامی ایران
نحوه بازنمایی رسانه ای زنان پس از انقلاب
فصل دوم: مباحث نظری پیرامون بازنمایی رسانه ای زنان
مبانی نظری: نظریه های فمینیستی رسانه
فرهنگ و هنر از منظر فمینیسم
نظریه گفتمان
تحلیل انتقادی گفتمان
نورمن فرکلاف: گفتمان و زبان به مثابه کردار اجتماعی
نظریه بازنمایی
بازنمایی رسانه ای و اثرات اجتماعی آن
استراتژی های بازنمایی
جمع بندی
فصل سوم: الگوی روش شناختی در بررسی بازنمایی رسانه ای زنان
بررسی نقش و جایگاه رسانه ملی در جامعه
تبیین اهمیت نمونه های منتخب در بررسی بازنمایی رسانه ای جایگاه زنان
تکنیک های تحقیق
تحلیل انتقادی گفتمان به مثابه روش
نشانه شناسی
فصل چهارم: بررسی و تحلیل نحوه بازنمایی رسانه ای جایگاه زنان در چارچوب گفتمان های هویتی
نمونه پژوهشی مورد بررسی
تحلیل انتقادی گفتمان هویتی مسلط بر بازنمایی جایگاه زنان
چالش های روابط خانوادگی و زناشویی
بخش گفتگوی کارشناسی
بخش ورزش در خانه
بخش آشپزخانه فیروزه ای
بخش کار در خانه فیروزه ای
بررسی انتقادی پیرامون تحلیل گفتمان برنامه خانه فیروزه ای و تبیین آن
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
فهرست منابع
شناسه کتاب
69262
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
ارتباط با ما
نشـانیمرکزقـم: بلوار الغدیر کوچه 10 پلاک 5
تلفـن: 58-32603357 (۰۲۵)
سامانهپیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
نشـانیدفترتهــران: بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجتدوست،پ ۵۶
تلفـــــــــــــــــــــــــــــــــن: ۴ ۴ ۹ ۳ ۸ ۹ ۸ ۸ (۱ ۲ ۰)