عنوان
|
مقایسه اختلالات رفتاری فرزندان خانوادههای تک فرزندی و چند فرزندی در دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان فولادشهر در سال تحصیلی 95-1394 |
تعداد صفحات
|
0 |
نویسنده
|
الهام سلیمانی بابادی - یوسف گرجی |
تاریخ انتشار
|
1398/12/4 |
عنوان همایش
|
کنگره بینالمللی علوم تربیتی و روانشناسی و سبک زندگی سالم (1395: تهران) |
برگزارکننده همایش
|
مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه |
زبان
|
فارسی |
منبع
|
سیویلیکا |
آدرس منبع
|
http://www.civilica.com/Paper-ICPCONF01-ICPCONF01_024.html |
کلید واژه
|
رفتار کودکان رفتار فرزندان چندفرزندی اختلال اضطراب جدایی مشکلات رفتاری کودکان دانشآموزان دوره ابتدایی اختلالات رفتاری اختلال نافرمانی مقابلهای اختلال رفتاری فرزندان خانوادههای تک فرزند خانوادههای چند فرزند تک فرزندی فولادشهر تک فرزندان کردار
|
چکیده
|
پژوهش حاضر با هدف مقایسه اختلالات رفتاری فرزندان خانواده های تک فرزندی و چند فرزندی بر اساس سبک های فرزندپروری و عوامل دموگرافیک در دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان فولادشهر در سال تحصیلی 95-1394 صورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانش آموزان دوره ابتدایی و والدین آنها در شهر فولاد شهر در سال تحصیلی 95-1394 بود. روش این پژوهش علی مقایسه ای بود تعداد حجم نمونه با توجه به جدول مورگان و کرجسی 1970 و 386 دانش اموز 193 دانش اموز تک فرزند و 193 دانش آموز دارای خانواده چند فزندی بود که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه علایم مرضی کودکان فرم والدین و پرسشنامه سبک های فرزندپروری بامریند بود. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و استخراج داده های خام، تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش توسط نرم افزار spss ویرایش 20 با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری صورت گرفت. نتایج تحلیل بیانگر آن بود که در اختلال های نافرمانی مقابله ای رفتار و کردار و اضطراب جدایی بین خانواده های تک فرزندی و چند فرزندی تفاوت معنادار وجود دارد. p < 0/001.
|