فهرست
مقدمه
فصل اول: کلاس درس و امر جنسیت
مسئله سازی جنسیتی از تجربه کلاس درس
ساخت اجتماعی تجربه جنسیتی کلاس درس
نظریه برساخت گرایی اجتماعی
برساخت اجتماعی جنسیت
برساخت گرایی اجتماعی و تجربه جنسیتی کلاس درس
فصل دوم: جامعه جنسیتی، کلاس جنسیتی
جنسیت و جامعه پذیری زنانگی
جامعه جنسیتی و کلاس درس جنسیتی
سوژه شدگی جامعه و تغییر جامعه جنسیتی
فصل سوم: زنان در دانشگاه
مردانگی تاریخی آموزش عالی
زنانه شدن کلاس درس
تفاوت های جنسیتی در دانشگاه و کلاس درس
ورود به دانشگاه: زنان منزلت جو و مردان مهارت جو
زنان مشعوف از دانشگاه و دانشجویی
دختران معدلی و پسران علمی
دختران مثبت نگر تر به اساتید
استاد اخلاقی و مدرس خوب: مطلوب دختران
امنیت و همجنس خواهی دختران
شبکه های اجتماعی مجازی و دختران نظم پذیر
پسران: سرنشینان مجانی کلاس
نظریه تکاملی
نظریه های اجتماعی – فرهنگی
تک راهی تقلب و دوراهی سرقت
کلاس درس و غیبت پسرانه
دختران جزوه نویس و پسران حضور و غیابی
فصل چهارم: فضای سرد کلاس درس برای زنان
مفهوم سازی فضای سرد کلاس درس
ارائه برخی دلالت ها
أریب جنسیتی نامرئی
سبک های زبانی جنسیتی
دینامیسم اجتماعی در کلاس
سخن آخر
الزامات سیاستی
منابع
شناسه کتاب
68111
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
ارتباط با ما
نشـانیمرکزقـم: بلوار الغدیر کوچه 10 پلاک 5
تلفـن: 58-32603357 (۰۲۵)
سامانهپیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
نشـانیدفترتهــران: بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجتدوست،پ ۵۶
تلفـــــــــــــــــــــــــــــــــن: ۴ ۴ ۹ ۳ ۸ ۹ ۸ ۸ (۱ ۲ ۰)