عنوان
|
عوامل اجتماعی گرایش به مد درمیان جوانان 15 تا 29 ساله تهرانی |
تعداد صفحات
|
14 |
نویسنده
|
سعید معیدفر - عبدالحمید حقیقی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مطالعات راهبردي ورزش و جوانان (مطالعات جوانان سابق) - مركز پژوهشهاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان - علمی پژوهشی پیاپی 14-15 |
تاریخ انتشار
|
پاييز و زمستان - 1387 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
مقایسه اجتماعی همنوایی اجتماعی گرایش به مد
|
موضوع
|
آرايش / مد زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات
|
چکیده
|
مدگرایی یکی از شکلهای رفتار جمعی است که در جامعه ما از آن به عنوان یک مسئله اجتماعی یاد می شود. در این مقاله به شناسایی عوامل اجتماعی گرایش جوانان 15 تا 29 ساله تهرانی به مد در سال 1386 بوده است.\r\nنتایج تحقیق حاکی از آن است که بین دو متغیر مقایسه اجتماعی و همنوایی اجتماعی با میزان مدگرایی فرد رابطه مستقیم وجود دارد میزان استفاده از رسانه های جمعی و درآمد خانوار با میزان مدگرایی فرد رابطه غیر مستقیم و مثبت و متغیر تحصیلات و مدگرایی با متغیر مذکور رابطه غیر مستقیم و منفی دارد. همچنین میزان مدگرایی در دختران و نوجوانان مجرد بیشتر از سایر جوانان است.
|