• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان عوامل اجتماعی گرایش به مد درمیان جوانان 15 تا 29 ساله تهرانی
تعداد صفحات 14
نویسنده سعید معیدفر - عبدالحمید حقیقی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات راهبردي ورزش و جوانان (مطالعات جوانان سابق) - مركز پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان - علمی پژوهشی پیاپی 14-15
تاریخ انتشار پاييز و زمستان - 1387
زبان فارسی
کلید واژه مقایسه اجتماعی  همنوایی اجتماعی  گرایش به مد   
موضوع آرايش / مد     زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان     زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده مدگرایی یکی از شکل‌های رفتار جمعی است که در جامعه ما از آن به عنوان یک مسئله اجتماعی یاد می شود. در این مقاله به شناسایی عوامل اجتماعی گرایش جوانان 15 تا 29 ساله تهرانی به مد در سال 1386 بوده است.\r\nنتایج تحقیق حاکی از آن است که بین دو متغیر مقایسه اجتماعی و همنوایی اجتماعی با میزان مدگرایی فرد رابطه مستقیم وجود دارد میزان استفاده از رسانه های جمعی و درآمد خانوار با میزان مدگرایی فرد رابطه غیر مستقیم و مثبت و متغیر تحصیلات و مدگرایی با متغیر مذکور رابطه غیر مستقیم و منفی دارد. همچنین میزان مدگرایی در دختران و نوجوانان مجرد بیشتر از سایر جوانان است.

کد مقاله 9189
تعداد بازدید 1197

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397