| عنوان | ساختار بندي هويت زنان |
| تعداد صفحات | 21 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای ارتباطی سال 14 پیاپی 52 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1386 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | هویت جنسیت پدرسالاری انسانمداری مردسالاری |
| موضوع | جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي مردسالاري / پدرسالاري هويت جنسی / هویت زنانه جنسيت و بدن / زن و بدن / بدن زنانه |
| چکیده |
مقاله حاضر، مطالعه بنيادي عناصر شكل گيري هويت زنان در جوامع مختلف است كه رسانه را از جمله ابزارهاي انتقال يا تشديد نگرش هاي حاكم بر جامعه درباره زنان معرفي مي كند.\r\nنويسنده در اين مقاله، ابتدا به تعريف هويت و رابطه آن با جنسيت مي پردازد و سپس، نحوه شكل گيري هويت زنانه در جوامع مختلف و عناصر اساسي اين هويت را برمي شمرد. |
| کد مقاله | 7641 |
| تعداد بازدید | 973 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...