| عنوان | نقش شبکههای اجتماعی در ایجاد و گسترش شبهات دینی زنان |
| تعداد صفحات | 29 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | رهنمون انقلاب اسلامی سال 1 شماره 1 پیاپی 1 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1403 |
| محدوده صفحات | 29-1 |
| کلید واژه | مسئله زنان شبهات مربوط به زن شبهات شبکههای اجتماعی شبهات مسائل زنان شبکههای اجتماعی مجازی رسانههای جدید رسانههای اجتماعی شبکههای مجازی رسانههای نوین اطلاعاتی رسانههای مجازی شبکههای اجتماعی مدرن شبهه پژوهی شبهات دینی |
| چکیده |
یکی از مهمترین عرصههایی که شبکههای اجتماعی به عنوان پرکاربردترین شکل از رسانههای نوین توانستهاند در آن تغییرات اساسی ایجاد کنند، عرصه شبهات دینی بالاخص در حوزه مسائل زنان است که در سالهای اخیر دامنه آن بهشدت افزایش پیدا کرده است. لذا پژوهش پیش رو با هدف بررسی نقش بنیانگذاران و حامیان شبکههای اجتماعی در ایجاد و گسترش شبهات دینی در عرصه مسائل زنان، به کمک روش کتابخانهای ـ اسنادی، این مسئله را مورد مطالعه قرار داده است. بررسی رابطه بین عملکرد رسانهها و صاحبان و بنیانگذاران آنها نشان داد که منافع مشترک، تداخل و یکی شدن منافع، شبکههای اجتماعی و صاحبان و بانیان آنها که عموماً کارتلها، تراستها و شرکتهای تجاری وابسته به نظام سرمایهداری جهانی هستند، باعث میشود که شبکههای اجتماعی تنها در راستای اهداف و منافع صاحبان و بانیان خود عمل کنند. صاحبان این شبکهها برای دستیابی به اهداف غیرمالی، چون جهتدهی به افکار عمومی، ایجاد تغییر در مفاهیم و باورهای دینی، تغییر نهاد خانواده، دگرگونی در عرصه زندگی زنان و اهداف مالی چون ترویج مصرفگرایی و مدگرایی، اقدام به ایجاد و گسترش شبهات دینی در حوزه زنان میکنند و زنان به دلیل آنکه بدون هدف خاص (بیشتر برای سرگرمی و ارتباط با دوستان) بیشترین زمان را، در این شبکهها سپری میکنند، طبق نظریه کاشت، بیشترین تأثیر را از این شبکهها میپذیرند و به همین دلیل به عنوان یکی از اصلیترین گروههای هدف از سوی صاحبان این شبکهها، انتخاب میشوند. |
| کد مقاله | 50035 |
| تعداد بازدید | 59 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...