| عنوان | تأثیر هیجان خواهی و باورهای غیرمنطقی بر سازگاری زناشوئی معلمان متأهل مقطع دبیرستان شهرستان اصفهان |
| تعداد صفحات | 8 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | رویکردی نو بر آموزش کودکان (مصوب وزارت علوم) شماره 1 پیاپی 3 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1399 |
| محدوده صفحات | 94-87 |
| کلید واژه | باورهای غیرمنطقی هیجان خواهی اصفهان سازگاری زناشویی معلمان مقطع متوسطه معلمان متأهل دبیران متأهل |
| چکیده |
هدف این پژوهش، تعیین رابطه بین باورهای غیرمنطقی و هیجان خواهی با سازگاری زناشوئی بود. پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسه ای یا پس رویدادی است. تعداد 121 نفر از دبیران متأهل شهرستان اصفهان با روش نمونهگیری طبقه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های باورهای غیرمنطقی جونز (IBT)، پرسشنامه زاکرمن (1978) و پرسشنامه اسپانیر (1976) پاسخ دادند. داده ها با آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد که باورهای غیرمنطقی و هیجان خواهی تأثیر تعاملی بر سازگاری زناشوئی ندارند. همچنین، ارتباط مثبت معناداری بین باورهای غیرمنطقی و سازگاری زناشوئی وجود ندارد. علاوه براین، ارتباط مثبت معناداری میان هیجان خواهی و سازگاری زناشوئی وجود دارد. در حالیکه بین باورهای غیرمنطقی زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد. |
| کد مقاله | 49128 |
| تعداد بازدید | 79 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...