• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تطبیقی اختیارات پلیس انگلستان و ایران در پیشگیری از جرم کودک و نوجوان (با تأکید بر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 1399)
تعداد صفحات 30
نویسنده یونس مرادی - سعید قماشی - مهدی مقیمی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 21
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1402
محدوده صفحات 732-703
کلید واژه ایران  انگلستان  فعالیت پلیسی  پیشگیری از جرم  پلیس  پیشگیری رشدمدار  جرایم اطفال  جرایم نوجوانان  اقدام‌های پلیس  قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 1399  پلیس ایران  پلیس انگلستان  
چکیده زمینه و هدف: پیشگیری از جرم کودک و نوجوان به دلیل ویژگی‌های خاص این قشر از جامعه، برای پلیس دارای اهمیت ویژه است. انجام تحقیق علمی از طریق مطالعات تطبیقی، زمینه موفقیت بیشتر در این عرصه را فراهم می‌آورد. بنابراین پژوهش حاضر، با هدف شناسایی و مقایسه برنامه‌ها، اختیارات و اقدام‌های عملی پلیس انگلستان و ایران در پیشگیری از جرم کودک و نوجوان سامان گرفته است.
روش: این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش انجام، توصیفی- تحلیلی و داده‌ها به روش فیش‌برداری جمع‌آوری شده است. اطلاعات آن برگرفته از منابع کتابخانه‌ای و متون قانونیِ فارسی و لاتین می‌باشد.
یافته ها: برخی برنامه‌ها، اختیارات و اقدام‌های پلیس انگلستان و ایران شناسایی و مورد مقایسه قرار گرفت. از جمله نقاط برجسته پلیس انگلستان: استفاده از هوش مصنوعی به منظور افزایش نظارت بر فعالیت‌ کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد پایگاه‌های داده‌ای مشترک در جهت به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به کودکان در معرض خطر در راستای انجام واکنش سریعِ میان بخشی به منظور حمایت از آنان است.
نتیجه‌گیری: این یافته‌ها و موارد دیگر نشان می‌دهند که در مقام اجرا، پلیس انگلستان نسبت به پلیس ایران دغدغه‌مند‌تر، هدفمندتر، برنامه‌مدارتر، روزآمدتر و کاربردی‌تر عمل می‌کند. اگرچه ضرورت تشکیل پلیس اطفال و لزوم مداخله در وضعیت‌های مخاطره‌آمیز، از نقاط برجسته سیاست جنایی تقنینی ایران است.

کد مقاله 48809
تعداد بازدید 8

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397