• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تدوین مدل پارادایمی تبعیض‌های جنسیتی بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان سمنان
تعداد صفحات 0
نویسنده نفیسه دامغانیان - نادر سلیمانی - عادل حلاج دهقانی
مشخصات نشریه  پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 30
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1403
کلید واژه تبعیض جنسیتی  دانش‌آموزان دختر  مدل پارادایمی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  دانش‌آموزان دبیرستانی  گراندد تئوری  سمنان  ارائه مدل  تدوین مدل  
چکیده هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل تبعیض‌های جنسیتی بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان سمنان بود. این کار با انجام پژوهش کیفی از نوع گرانددتئوری که شیوه آن اکتشافی است، انجام شد. در این تحقیق از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی نسبت به ارائه مدل، از روش برخاسته از داده‌ها و به شیوه تحلیل محتوا (کدگذاری واحد تحلیل، مقوله‌ها و واحد ثبت) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش را خبرگان و اساتید حوزه مدیریت آموزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند؛ که این افراد حداقل یک پژوهش (مقاله پژوهشی، سخنرانی، طرح پژوهشی، تألیف و ترجمه کتاب) در حوزه تبعیض جنسیتی در آموزش‌وپرورش به چاپ رسانده بودند. همچنین برخی مدیران و معلمان زن که در مورد موضوع پژوهش علاقمند بودند. به‌منظور شناسایی این افراد، در مورد خبرگان و اساتید، از روش نمونه‌گیری هدفمند و در مورد مدیران و معلمان زن، از روش گلوله برفی استفاده گردید. این نمونه‌گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت تعداد 17 نفر (11 استاد و 6 مدیر و معلم) به‌عنوان نمونه مشخص گردیدند. درنهایت مقوله‌ها در قالب 7 مقوله و 40 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل پارادایمی به‌صورت موجبات علی (2 مقوله)، مقوله اصلی: تبعیض جنسیتی (1 مقوله)، راهبردها (1 مقوله)، شرایط زمینه‌ای (1 مقوله)، ‌شرایط مداخله‌گر (1 مقوله) و پیامدها (1 مقوله) جای گرفتند. با بهره‌گیری از شرایط علی، شرایط مداخله‌گر و شرایط زمینه‌ای، با اتخاذ راهبردهایی منجر به کسب پیامدهای عنوان‌شده نمود.
*فایل به زودی بارگذاری خواهد شد*

کد مقاله 48607
تعداد بازدید 16

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397