• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر افزایش تاب‌آوری، بهزیستی روانشناختی و رضایت از زندگی زنان در شرف طلاق
تعداد صفحات 32
نویسنده کریم سواری - فاطمه فرزادی - فاطمه صداقت مهر
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 21
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1402
محدوده صفحات 552-521
کلید واژه بهزیستی روان‌شناختی  رضایت‌مندی از زندگی  ذهن آگاهی  طلاق  تاب‌آوری  زنان در آستانه طلاق  زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره  آموزش ذهن آگاهی  تاب‌آوری زنان  میزان تاب‌آوری  رضایت از زندگی زنان  بهزیستی روان‌شناختی زنان  
چکیده زمینه و هدف: هدف پژوهش بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان تاب‌ آوری، بهزیستی روان شناختی و رضایت از زندگی زنان در شرف طلاق بود.
روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود که بر روی زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره انجام شد. با استفاده از ملاک‌های ورود و خروج، تعداد 30 نفر زن واجد شرایط به مطالعه با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند. قبل از شروع آموزش، از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و از آنان خواسته شد تا پرسش نامه تاب‌آوری، پرسش نامه رضایت از زندگی و پرسش نامه بهزیستی‌روان شناختی را پاسخ دهند. در ابتدا، از هر 2 گروه پیش آزمون گرفته شد. سپس گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه‌ای آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی دریافت کردند و از هر 2 گروه پس آزمون گرفته شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 26 صورت گرفت.
یافته ها : نتایج نشان داد آموزش ذهن آگاهی باعث بهبود بهزیستی روان شناختی، رضایت از زندگی و تاب‌ آوری زنان در شرف طلاق گردید.
نتیجه گیری: به منظور افزایش تاب آوری، بهزیستی روان شناختی و رضایت از زندگی زنان در شرف طلاق، توجه به آموزش ذهن آگاهی ضروری است.
نتیجه گیری: به منظور افزایش تاب آوری، بهزیستی روان شناختی و رضایت از زندگی زنان در شرف طلاق، توجه به آموزش ذهن آگاهی ضروری است.

کد مقاله 48498
تعداد بازدید 11

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397