• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی بهداشت جنسی در مورد قاعدگی زنان و آثار تربیتی آن، حول آیه 222 سوره بقره در قرآن
تعداد صفحات 10
نویسنده محمدحسین صائنی - عزیزعلی دهقانی - حسین مرادی - فرهاد ادریسی
مشخصات نشریه  قرآن و طب شماره 1 پیاپی 29
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 107-98
کلید واژه قرآن  قاعدگی  بهداشت جنسی  آیات قرآن  قاعدگی زنان  دوران قاعدگی  بهداشت جنسی زنان  آمیزش جنسی  آثار تربیتی  سوره بقره  بهداشت قاعدگی  آیه 222 سوره بقره  
چکیده هدف: دین اسلام، دستورات جامع و کاملی در حوزه بهداشت جنسی به‌عنوان مهم‌ترین عامل سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها بیان نموده است؛ اما آیه‌ای که صریحاً در مورد بهداشت جنسی باشد وجود ندارد، اما در برخی از آیات کلیاتی بیان‌شده که به‌وسیله آن‌ها می‌توان بهداشت جنسی را استخراج نمود؛ بنابراین هدف از این پژوهش، بررسی بهداشت جنسی در مورد قاعدگی زنان و آثار تربیتی آن، حول آیه 222 سوره بقره در قرآن است.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر درصدد است تا با بررسی آیه 222 سوره بقره به شیوه توصیفی - تحلیلی، بهداشت جنسی در دوران قاعدگی زنان و آثار تربیتی آن را دنبال نماید. روش جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش بر اساس ابزار کتابخانه‌ای و بر اساس قرآن، طب و منابع تفسیری بوده است.
یافته‌ها: در بررسی آیه 222 سوره بقره مشخص گردید که طبیعت زن در دوران قاعدگی سرگرم پاک کردن رحم و آماده کردن آن برای حامله شدن است، آمیزش جنسی با زنان در این وضع غیرعادی و ورود ماده آلی در رحم، سبب تحریک و عفونت‌های رحمی و خونریزی بیش از عادت می‌شود و به مجرای تناسلی مرد سرایت می‌نماید و اگر در این حال نطفه منعقد شود و از آن مواد عفونی تغذیه و رشد نماید نوزاد بعد از تولد، در معرض بیماری‌ها و اختلال‌های روحی و عصبی خواهد بود.
نتیجه: بنابراین اجتناب از آمیزش جنسی با زنان در حالت قاعدگی کاملاً عالمانه و حکیمانه است و قرآن از مسلمانان می‌خواهد در دوران قاعدگی زنان، به‌جای استفاده از قوانین تربیتی غیراصولی از قوانین تربیتی الهی بهره‌مند شوند.

کد مقاله 47365
تعداد بازدید 40

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397