• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش نشاط معنوی در رضایتمندی زناشویی و نگرش به فرزندآوری در زوجین
تعداد صفحات 9
نویسنده زیبا کریمی - زینب قربانی - ناصر زارع - سمیه سادات نوبختی - سمانه قلی‌زاده
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت شماره 3 پیاپی 35
تاریخ انتشار پائیز - 1402
محدوده صفحات 185-177
کلید واژه فرزندآوری  رضایت زناشویی  رضایت زناشویی زوجین  تهران  زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره  نگرش به باروری  زوجین تازه ازدواج کرده  زوج‌های تهرانی  نگرش به فرزندآوری  نشاط معنوی  غرب تهران  
چکیده هدف: عوامل متعددی در نگرش به فرزندآوری و رضایتمندی زوجین نقش دارند، لذا مطالعه حاضر باهدف بررسی نقش نشاط معنوی در رضایت‌مندی زناشویی و نگرش به فرزندآوری در زوجین انجام شد.
مواد و روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه پژوهش شامل تمامی زوجین تازه ازدواج‌کرده مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره غرب شهر تهران در سال 1401 بودند که ۱۵۰ نفر پس از بررسی ملاک­ های ورود و خروج به مطالعه با روش نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونه انتخاب شدند؛ و به پرسش‌نامه‌های نشاط معنوی چیریان و افروز (1395)، رضایت زناشویی فاورز و السون (1993) و نگرش به باروری و فرزندآوری سودربرگ و همکاران (2013) پاسخ دادند. داده‌های این پژوهش با استفاده از روش‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و با کمک نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 22 تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی مثبت و معنی‌داری بین نشاط معنوی با رضایت‌مندی زوجین (۵8/0 = r) و نگرش به فرزندآوری (۵۹/0 = r) وجود داشت و نشاط معنوی، ۳۴ درصد از واریانس رضایت مندی زناشویی و 37 درصد از واریانس نگرش به فرزندآوری را پیش‌بینی می‌کند.
نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش اهمیت و توجه بیشتر دست‌اندرکاران حوزه جمعیت‌شناسی و سلامت را به نقش نشاط معنوی در رضایت‌مندی زناشویی و نگرش به فرزندآوری می‌طلبد.

کد مقاله 47351
تعداد بازدید 38

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397