• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش متمرکز بر شفقت بر انعطاف‌‌‌پذیری شناختی، صمیمیت و کیفیت روابط زناشویی زنان دارای تعارضات زناشویی
تعداد صفحات 13
نویسنده مهراوه کریمی‌فر - فاطمه فراهانی
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت شماره 2 پیاپی 33
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 319-307
کلید واژه روابط زناشویی  صمیمیت  کیفیت رابطه زناشویی  تعارض زناشویی  شفقت خود  انعطاف‌پذیری شناختی  آموزش شفقت خود  شفقت  آموزش مبتنی بر شفقت  زنان دارای تعارضات زناشویی  
چکیده هدف: این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش متمرکز بر شفقت بر انعطاف‌پذیری شناختی، صمیمیت و کیفیت روابط زناشویی زنان دارای تعارضات زناشویی انجام شد.
مواد و روش‌ها: روش پژوهش شبه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش زنان دارای تعارضات زناشویی بودند که 30 نفر از آنها به صورت هدفمند انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند (هر گروه 15 نفر). گروه آزمایش 8 جلسه (هفته‌ای یک بار) فنون شفقت به خود را بر اساس بسته آموزشی گیلبرت آموزش دیدند و گروه کنترل آموزشی در این زمینه دریافت نکردند. در این پژوهش از پرسشنامه‌های تعارضات زناشویی (کانزاس، 1985) ، انعطاف‌پذیری شناختی (دنیس و وندروال، 2010) ، صمیمیت (واکر و تامسون، 1983) و کیفیت روابط زناشویی (باسبی و دیگران، 1995) استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که آموزش متمرکز بر شفقت بر انعطاف‌پذیری شناختی، صمیمیت و کیفیت روابط زناشویی در زنان دارای تعارضات زناشویی تأثیر معنادار داشته است (001/0 > P).
نتیجه‌گیری: آموزش متمرکز بر شفقت می‌تواند نقش موثری در افزایش انعطاف‌پذیری شناختی، صمیمیت و کیفیت روابط زناشویی در زنان دارای تعارضات زناشویی داشته باشد.

کد مقاله 47341
تعداد بازدید 110

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397