• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش سرمایه اجتماعی در تأمین مالی و موفقیت کسب و کارهای خانگی زنان
تعداد صفحات 36
نویسنده داود پرچمی - فاطمه جلالی
مشخصات نشریه  پژوهشنامه زنان - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - علمی پژوهشی سال 14 شماره 2
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 106-71
کلید واژه زنان کا‌رآفرین  کارآفرینی  کارآفرینی زنان  سرمایه اجتماعی  ایجاد کسب و کار  سرمایه اجتماعی زنان  تأمین مالی خرد  کسب و کار خانگی  تسهیلات بانکی  تأمین مالی  روش‌های تأمین مالی کارآفرینان  نهادهای حمایتی  صندوق‌های تأمین مالی خرد  کسب و کار خانگی زنان  تأمین مالی خودراه‌انداز  
چکیده کسب‌وکارهای خانگی برای راه‌اندازی، در حین انجام و گسترش کار نیازمند منابعی برای تأمین مالی هستند. صاحبان این کسب‌وکارها، که اکثریت آنان زنان هستند، در دستیابی به منابع نهادهای رسمی مشکلاتی دارند، بااین‌حال، راه‌حل‌هایی برای تأمین مالی پیدا می‌کنند که عموماً ناشی از سرمایه‌های اجتماعی آنان است. هدف بررسی شیوه‌های تأمین مالی این کسب‌وکارها و ارتباط آن‌ها با سرمایه اجتماعی و موفقیت آنهاست. این امر ابتدا با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با زنانی که صاحبان کسب‌وکارهای موفق خانگی هستند و سپس در پیمایشی با صاحبان کسب‌وکارهای خانگی بررسی شد. مشخص شد که در مرحله راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی "روش تأمین خود راه‌انداز" و در ادامه برای گسترش از روش "تأمین مالی از طریق وام بانکی، صندوق و نهادهای حمایتی" و روش‌هایی که اتکای بیشتری بر سرمایه اجتماعی افراد دارد، استفاده می‌شود. پیمایش نشان داد که کسب‌وکارهای خانگی موفق نسبت به ناموفق‌ها از هر دو روش تأمین مالی بهره بیشتری برده‌اند و سرمایه اجتماعی بالاتری دارند، که به آن‌ها در بهره‌مندی بیشتر از روش‌های تأمین مالی کمک می‌کند. هرچه قدر سرمایه اجتماعی افراد افزایش می‌یابد دسترسی آن‌ها به منابع مالی دیگران از طریق قرض، پرداخت با تأخیر، وام و ... بیشتر می‌شود، به عبارتی آنان سرمایه اجتماعی را تبدیل به سرمایه اقتصادی می‌کنند.

کد مقاله 47172
تعداد بازدید 17

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397