• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان سازگاری با یائسگی از دیدگاه زنان: تحلیل محتوای کیفی
تعداد صفحات 8
نویسنده منصوره خنده رو - مهرالسادات مهدیزاده - نوشین پیمان
مشخصات نشریه  دانشكده پزشكي اصفهان - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 41 پیاپی 713
تاریخ انتشار خرداد - 1402
محدوده صفحات 222-215
کلید واژه کیفیت زندگی زنان  یائسگی  سازگاری  مشهد  زنان یائسه  دیدگاه زنان  مطالعه کیفی  کیفیت زندگی  تحلیل محتوای کیفی  زنان مشهد  خودمراقبتی  سازگاری زنان  حمایت طلبی  تطابق  
چکیده مقدمه: یائسگی، با تظاهرات متعدد جسمی، روان‌شناختی و اجتماعی همراه است. که سازگاری با آن، نقش مهمی در کیفیت زندگی زنان در ادامه‌ی زندگی دارد. این مطالعه با هدف تبیین دیدگاه زنان در زمینه‌ی سازگاری با یائسگی انجام شده است.
روش‌ها: این مطالعه‌ی کیفی، به روش تحلیل محتوا با مصاحبه‌ی نیمه ساختاریافته‌ی عمیق، و روش نمونه‌گیری مبتنی بر هدف تا اشباع داده‌ها، با مشارکت 30 زن 45 تا 65 سال در شهر مشهد، انجام شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش Grandheim و Lundman انجام گردید و بررسی صحت علمی داده‌ها و اعتباربخشی داده‌ها بر اساس معیارهای Guba و Lincoln، صورت گرفت.
یافته‌ها: میانگین سنی شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ی حاضر 52 ± 4 بود. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، چهار طبقه‌ی اصلی؛ ارزیابی و درک فرد از دوره‌ی یائسگی، مواجهه با علائم هشداردهنده‌ی یائسگی، حمایت طلبی و خودمراقبتی استخراج شد.
نتیجه‌گیری: زنان در مواجهه با یائسگی با درک و ارزیابی شرایط ایجاد شده به دنبال خودمراقبتی و حمایت‌طلبی می‌باشند تا بتواند با مشکلات یائسگی و موقعیت جدید ایجاد شده برایشان تطابق یابند. یافته‌های این مطالعه، می‌تواند در تدوین خط‌مشی بهداشتی، درمانی و مراقبتی زنان یائسه مفید واقع گردد.

کد مقاله 47071
تعداد بازدید 39

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397