| عنوان | نقش جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی |
| تعداد صفحات | 13 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | روانشناسی نظامی سال 13 پیاپی 51 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1401 |
| محدوده صفحات | 65-53 |
| کلید واژه | دانشآموزان دختر جو عاطفی خانواده ابرازگری هیجانی جو خانواده جو عاطفی بهزیستی تحصیلی سبکهای ابرازگری هیجانی والد نظامی |
| چکیده |
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستیِ تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی انجام شد. روش: 280 دانشآموز دختر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند و آزمودنیها از طریق پرسشنامههای جو عاطفی خانواده آلفرد بیهیلبرن (1964)، پرسشنامه ابرازگری هیجانی کینگ و آمونز (1990) و پرسشنامه بهزیستی تحصیلی پیترینن، سوینی و فالتو (2014) بررسی شدند. دادهها با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندمتغیره گامبهگام توسط نسخه 23 نرمافزار SPSS تحلیل شدند. یافتهها: نتایج بیانگر این است که متغیرهای جو عاطفی خانواده و ابرازگری هیجان، میتوانند 4/36 درصد از واریانس بهزیستی تحصیلی را تبیین کنند. این یافته بیانگر آن است که با افزایش یک انحراف استاندارد بر نمرات جو عاطفی خانواده و ابرازگری هیجان، بهترتیب 513/0 و 155/0 انحراف استاندارد بر نمرات بهزیستی تحصیلی افزوده میشود. جو عاطفی خانواده سهم یگانه بیشتری در پیشبینی بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دختر دارد. نتیجهگیری: بنابراین جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی نقش دارد. |
| کد مقاله | 46917 |
| تعداد بازدید | 128 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...