• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی تعارضات نقش زنان متأهل پلیس در مواجهه با بحران‌های اجتماعی (مورد مطالعه: همه‌گیری کووید 19)
تعداد صفحات 2
نویسنده زهرا میرحسینی - اکرم علیمردانی - معصومه احمدوند
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 1 پیاپی 20
تاریخ انتشار بهار - 1402
کلید واژه زنان شاغل  پلیس زن  زنان متأهل  تعارض نقش  زنان متأهل شاغل  کووید 19  بحران اجتماعی  
چکیده زمینه و هدف: مقاله حاضر با هدف شناسایی تعارضات نقش زنان متاهل پلیس در مواجهه با بحران‌های اجتماعی انجام شده است. مورد مطالعه در این پژوهش بحران همه­ گیری کووید-19 است که در واپسین روزهای سال 2019 ظهور یافت و تاثیرات شگرفی بر زندگی اقشار و گروه های مختلف جامعه برجای گذاشت.
روش‌ تحقیق: این پژوهش با استفاده از روش کیفی و مطالعات پدیدارشناسانه انجام شده است. به منظور جمع‌آوری داده‌های تحقیق، با 11 پلیس زن که همگی متاهل بودند، مصاحبه‌های عمیق کیفی نیمه ساختاریافته انجام شده و سپس داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش تحلیل داده‌های کلایزی مورد تحلیل قرار گرفته است.
یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان داد، زنان متاهل پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا، اضطراب و نگرانی فزاینده ای را در ارتباط با بیماری و ترس از ناقل بودن تجربه کردند که همانند بسیاری از مشاغل که با مراجعه کنندگان به طور مستقیم و رودر رو مواجه هستند، قابل درک و معنا است. از طرفی یافته‌ها نشان داد، با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا، تجربه اجتماعی منحصر به فردی بوده و موجب تغییر سبک آموزش فرزندان در مدارس شده است، این زنان نیز مشکلاتی را در مواجهه با آموزش فرزندان و نگرانی از بیمار شدن آنان، تجربه کردند که با توجه به امکان محدود انجام امور پلیسی به طور دورکاری، در مقایسه با سایر زنان شاغل، نیاز به مدیریت امورات خانوادگی و شغلی داشته‌اند.
نتیجه‌گیری: در مجموع یافته­ ها نشان داد، همه‌گیری کووید 19 به مثابه یک بحران اجتماعی، زنان پلیس را با تجربیات جدیدی مواجه کرده است. باید متذکر شد که به علت کیفی بودن این پژوهش قصد پژوهش­گر تعمیم یافته­ ها نمی­ باشد.

کد مقاله 46809
تعداد بازدید 24

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397