• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی در کارمندان متأهل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
تعداد صفحات 8
نویسنده ناهید قادری آذر خوارانی - فاطمه عیسی زاده - حسن شیخیانی
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت پیاپی 34
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 454-447
کلید واژه رضایت زناشویی  بوشهر (شهرستان)  سلامت معنوی  سبک زندگی اسلامی  کارمندان متأهل  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  پیش بینی رضایت زناشویی  
چکیده هدف: آنچه که باعث تداوم ازدواج می شود، رضایت زناشویی است؛ لذا، هدف پژوهش حاضر پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی در در کارمندان متاهل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می باشد.
مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- همبستگی بود که در سال 1402 و در شهر بوشهر انجام شد. جامعه آماری مطالعه حاضر کارمندان متاهل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بود که روش نمونه گیری در این مطالعه از نوع نمونه گیری در دسترس بود. در پژوهش حاضر، حجم نمونه، 90 (45 مرد و 45 زن) بود. جهت جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ، پرسشنامه سبک زندگی اسلامی و پرسشنامه سلامت معنوی استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل نشان داد که سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی با رضایت زناشویی همبستگی دارند. همچنین مشخص شد که سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی 57 درصد از تغییرات امید به زندگی را پیش بینی می کنند.
نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر، حاکی از آن است که با فراهم آوردن زمینه های مناسب جهت تقویت سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی در افراد متاهل، می توان رضایت زناشویی را در آن ها بهبود بخشید.

کد مقاله 46651
تعداد بازدید 27

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397