• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تبیین ارتباط نوع ارزش‌های جنسیتی خانوادگی با طلاق و ارائه راهکاری مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در دیدگاه رهبری (مقایسه زنان مطلقه و غیر مطلقه دارای طلاق عاطفی شهر بندرعباس)
تعداد صفحات 12
نویسنده محبوبه مهرابی - نوروز هاشم زهی - مهناز رونقی نوتاش
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت شماره 4 پیاپی 30
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 632-621
کلید واژه بندرعباس (شهرستان)  زنان مطلقه  تغییرات ارزشی  طلاق عاطفی  ارزش‌های جنسیتی  زنان غیر مطلقه  طلاق  سبک زندگی اسلامی  طلاق قانونی  ارزش‌های جنسیتی خانوادگی  
چکیده هدف: مطالعه تحولات و تغییرات ارزشی، روشی برای شناخت تحولات اجتماعی عمده است؛ پس در هر جامعه، بررسی علمی نظام ارزشی و مسایل آن در سطوح ملی حاکی از اهمیت این موضوع می باشد. هدف مطالعه حاضر تبیین ارتباط نوع ارزش های جنسیتی خانوادگی با طلاق و ارائه راهکاری مبتنی بر سبک زندگی اسلامی در دیدگاه رهبری می باشد.
مواد و روش‌ها: این مطالعه به روش پیمایشی می‌باشد. این پژوهش از نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم و تصادفی ساده جهت زنان غیر مطلقه و نمونه گیری زنجیره ای جهت زنان مطلقه بهره گرفت. داده های پرسشنامه با مصاحبه جمع آوری و روایی صوری از طریق مرور ادبیات و قضاوت خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ تأیید شد.
یافته‌ها: نتایج بدست آمده از یافته های توصیفی نشان داد، 5/40 درصد از زنان، دارای طلاق عاطفی زیاد و 5/59 درصد از آنها، دارای طلاق عاطفی متوسط هستند؛ نتایج به دست آمده از آزمون کای اسکوئر، نشان داد بین نوع ارزش های جنسیتی، با نوع طلاق، با اطمینان 99/0 درصد و در سطح خطای کوچکتر از 01/0 رابطه معناداری وجود دارد و شدت رابطه، 210/0 می باشد.
نتیجه‌گیری: به طور کلی می توان بیان داشت که ارزش های جنسیتی خانوادگی نهادینه شده در زنان دارای طلاق عاطفی، نسبت به زنان دارای طلاق قانونی، سنتی تر می باشد.

کد مقاله 46648
تعداد بازدید 34

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397