• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر بازخورد مثبت انگیزشی قیاسی با شرایط کلیشه و عدم کلیشه بر انگیزش مشارکت در فعالیت بدنی و خودکارآمدی دختران
تعداد صفحات 10
نویسنده تیام مهاجری - شهاب پروین پور - زهرا انتظاری - مرضیه بلالی
مشخصات نشریه  روانشناسی ورزش - دانشگاه شهید بهشتی شماره 2
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1402
محدوده صفحات 38-29
کلید واژه فعالیت بدنی  خودکارآمدی  مشارکت در فعالیت‌های بدنی  خودکارآمدی دختران   تصورات کلیشه  بازخورد مثبت انگیزشی قیاسی  انگیزش مشارکت فعالیت بدنی  
چکیده هدف: هدف تحقیق حاضر اثر بازخورد مثبت انگیزشی-قیاسی با شرایط کلیشه و عدم کلیشه را بر انگیزش مشارکت در فعالیت بدنی و خودکارآمدی دختران مبتدی بود.
روش‌ها: شرکت‌کنندگان برای این تحقیق 36 نفر (میانگین سن 2/14 و انحراف استاندارد 33/3) بود که به 3 گروه 12 نفره به‌صورت تصادفی تقسیم شدند و هر گروه متناسب با شرایط خاص خود مهارت‌های فوتسال را تمرین کردند. در شرایط کلیشه به آزمودنی‌ها گفته شد مردان بهتر از شما هستند؛ اما در مرحله بعد گفته شد که اجرای شما بهتر از مردان بود، در شرایط عدم کلیشه در مرحله اول گفته شد که مردان و زنان باهم برابر هستند و در مرحله بعد گفته شد که اجرای شما بهتر از مردان است.
نتایج: نتایج تحلیل کوواریانس برای هر دو متغیر نشان داد بین سه گروه در ارتقا انگیزش و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود دارد ( 05/0 p < )، به‌طوری‌که گروه کلیشه بهتر از گروه عدم کلیشه و همچنین گروه عدم کلیشه بهتر از گروه کنترل بود.
نتیجه‌گیری: درمجموع نتایج ما نشان داد که شرایط کلیشه‌ در کنار بازخورد مثبت انگیزشی قیاسی بر انگیزش و خودکارآمدی زنان اثر دارد و مربیان می‌توانند با به کار بردن آن‌ها در محیط‌های تمرینی و ورزشی انگیزش و خودکارآمدی را در ورزشکاران ارتقا دهند و به زندگی فعال آن‌ها کمک کنند.

کد مقاله 46620
تعداد بازدید 13

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397