عنوان | اثربخشی آموزش مجازی در زمینه توانمندسازی فکری اجتماعی زنان خانهدار در کارآفرینی |
تعداد صفحات | 12 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مهارت آموزی - سازمان آموزش فنی و حرفهای سال 11 پیاپی 42 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1401 |
محدوده صفحات | 82-71 |
کلید واژه | زنان خانهدار توانمندی توانمندی زنان زنان سیستان و بلوچستان توانمندسازی زنان کارآفرینی آموزش مجازی کارآفرینی زنان توانمندسازی آموزش مهارتهای اجتماعی مهارتهای اجتماعی توانمندی اجتماعی اثربخشی آموزش سیستان و بلوچستان توانمندسازی اجتماعی برنامههای آموزشی توانمندی کارآفرینی توانمندسازی کارآفرینانه رفتار کارآفرینانه نگرش کارآفرینی نگرش کارآفرینانه توانمندسازی فکری توانمندی فکری مهارتهای فکری |
چکیده |
توانمندی روانی و اجتماعی تاثیر مهمی در گرایش زنان به کارآفرینی دارد. از سوی دیگر برنامه های آموزشی برای ارتقای مهارتهای مختلف افراد در زمینه کارآفرینی ایجاد شده است. لذا این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی این برنامه های آموزشی بر نگرش و رفتار کارآفرینانه زنان خانه دار استان سیستان و بلوچستان انجام شد. مطالعه حاضر یک تحقیق شبه آزمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش زنان خانه دار هستند که در یک دوره آموزشی ثبت نام و شرکت کردند. نمونه شامل 250 زن بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد مهارتهای فکری و اجتماعی کارآفرینی و پرسشنامه دموگرافیک بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون t زوجی و مستقل در سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شد. میانگین و انحراف معیار نمرات توانمندی های فکری و اجتماعی کارآفرینی در دو مقطع زمانی پس از مداخله نسبت به قبل از مداخله افزایش یافت. همچنین مقایسه میانگین نمرات هر یک از مؤلفههای مهارتهای فکری و اجتماعی بین دو مقطع پیش آزمون و پس آزمون پس از مداخله تفاوت معنی داری نشان دادند. آموزش برنامه محور و اصولی زنان خانه دار، توانمندی های فکری و اجتماعی آنها را در زمینه کارآفرینی تغییر داد، بنابراین آموزش مجازی نیز میتواند در ارتقای توانمندی های زنان خانه دار و گرایش به کارآفرینی موثر باشد. |
کد مقاله | 46356 |
تعداد بازدید | 37 |
|