• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر نقش خانواده و ارتباط همسالان در مورد مصرف بر خرید وسواسی
تعداد صفحات 20
نویسنده علیرضا رجبی پور میبدی - زهره فرزین‌فر
مشخصات نشریه  مطالعات رفتار مصرف کننده - دانشگاه کردستان شماره 4 پیاپی 1
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 109-90
کلید واژه نقش خانواده  مصرف  تحصیلات والدین  یزد (شهرستان)  رفتار مصرف کننده  خانواده  خرید وسواسی  خرید  رفتار خرید  جنبه تاریک رفتار مصرف کننده  رفتار مشتریان  روابط با همسالان  رفتارهای وسواسی  رویدادهای مخرب خانواده  استرس نشأت گرفته از محیط خانواده  ارتباطات اجتماعی محور خانواده  
چکیده خرید وسواسی جنبه تاریک رفتار مصرف‌کننده نامیده می‌شود، زیرا شامل پیامدهای بلند‌مدتی مانند بدهی، افسردگی و دعواهای خانوادگی است. مطالعات نشان داده‌اند که خرید وسواسی مرتبط با محیط خانواده، الگوهای ارتباطی خانواده و ارتباط همسالان در مورد مصرف است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر نقش خانواده و ارتباط همسالان در مورد مصرف بر خرید وسواسی است. داده‌های مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری نامحدود این پژوهش شامل مشتریان جوان پاساژهای مدرن یزد و نمونه منتخب با استفاده از فرمول کوکران 113 نفر می‌باشد. با بهره گیری از نظر خبرگان روایی محتوایی پرسشنامه، با روش PLS روایی همگرا و واگرا و با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، پایایی پرسشنامه تأیید شد. داده‌های گردآوری شده با استفاده از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه روش حداقل مربعات جزئی و با بهره‌گیری از نرم‌افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع همبستگی است. نتایج نشان می‌دهند که رویدادهای مخرب خانواده بر استرس نشأت گرفته از محیط خانواده و ارتباط همسالان در مورد مصرف تأثیر مثبت و معنادار دارد، میزان تحصیلات والدین بر ارتباطات اجتماعی محور خانواده تأثیر معنادار ندارد، استرس نشأت گرفته از محیط خانواده و ارتباطات اجتماعی محور خانواده بر خرید وسواسی تأثیر مثبت و معنادار دارد. ارتباط همسالان در مورد مصرف بر خرید وسواسی تأثیر معنادار ندارد.

کد مقاله 46306
تعداد بازدید 36

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397