• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارائه راهکارهایی برای تعادل بین کار و زندگی در کارکنان زنان پلیس تهران بزرگ
تعداد صفحات 26
نویسنده فریبا شایگان
مشخصات نشریه  انتظام اجتماعی - دانشگاه علوم انتظامی - علمی پژوهشی سال 15 شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 26-1
کلید واژه پلیس زن  زنان کارمند  تعادل کار زندگی  فرماندهی انتظامی تهران بزرگ  کار و زندگی  
چکیده زمینه و هدف: کار و زندگی خانوادگی باید اثر متقابل و نقش مکمل بر یکدیگر داشته باشند؛ با کار کردن نیازهای خانواده برآورده می‌شود و حمایت خانواده موجبات تقویت روحی و جسمی کارکنان برای انجام موفقیت‌آمیز امور را فراهم می‌آورد و این امر زمانی تحقق می‌یابد که تعادل بین کار و زندگی وجود داشته باشد. در همین راستا، هدف این پژوهش ارائه راهکارهای تعادل کار و زندگی زنان پلیس تهران بزرگ (فاتب) است.
روش: برای ارائه راهکارهای ارتقای تعادل کار و زندگی از روش کیفی تحلیل مضمون و تکنیک مصاحبۀ نیمه­ ساختاریافته با خبرگانی که دارای شناخت کافی از مأموریت، ساختار و برنامه‌های زنان پلیس فاتب بودند، استفاده شد. حجم نمونه در حد اشباع 13 نفر شد که به روش غیرتصادفی ـ هدفمند انتخاب شدند. برای روایی تحقیق کیفی می‌توان به کدگذاری مجدد مصاحبه‌ها اقدام کرد.
یافته‌ها: راهکارهای مصاحبه‌شوندگان در خصوص ارائه خدمات برای تعادل کار و زندگی در شش مقولۀ اصلی، 25 زیرمقوله و 28 مقوله دسته‌بندی شد. برای اقدامات سازمان در این زمینه شش مقولۀ اصلی، 27 زیرمقوله و 30 مقوله کد به­ دست آمد. راهکارها برای ایفای بهتر نقش مادری در پنج مقولۀ اصلی، 12 زیرمقوله و 13 مقوله و پیشنهادهای مصاحبه‌شوندگان برای تعادل بهتر کار و زندگی زنان پلیس در پنج مقولۀ اصلی، 25 زیرمقوله و 28 مقوله (راهکار) دسته‌بندی شد.
نتیجه گیری: در حوزۀ راهکارهای عملی سازمان‌ها در جهت تعادل کار و زندگی، مواردی نظیر «امکان نگهداری و مراقبت از فرزندان، توجه به زنان در اعزام به مأموریت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از شغل آن‌ها، اصلاح ساختار سازمانی برای ارتقای شغلی زنان و عدم تبعیض بین زن و مرد» ارائه شد و در حوزۀ راهکارهای عملی خانواده‌ها در جهت تعادل کار و زندگی، سه راهکار پیشنهاد شد.

کد مقاله 46174
تعداد بازدید 45

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397