• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه کیفیت روابط جنسی زوجین متقاضی طلاق
تعداد صفحات 10
نویسنده فهیمه رجایی - یوسف گرجی
مشخصات نشریه  مددکاری اجتماعی شماره 1 پیاپی 39
تاریخ انتشار بهار - 1401
محدوده صفحات 38-29
کلید واژه اختلالات جنسی  تمایلات جنسی  روابط جنسی  گرایش جنسی  زوجین متقاضی طلاق  روابط جنسی زوجین  مشکلات جنسی زنان  مشکلات جنسی مردان  مطالعه کیفی  نقش جنسی  طلاق  آمل (شهرستان)  انحراف جنسی  کیفیت رابطه جنسی  مراحل جنسی  
چکیده مقدمه: در زندگی سالم، نقش فعالیت و عملکرد روانی جنسی قابل توجه است. از طرف دیگر علت بسیاری از شکست‌های زندگی زناشویی و ناسازگاری‌ها بر اثر توجه نداشتن به امور و مساله‌های جنسی بوده و یا به نحوی با آن ارتباط دارد، لذا پژوهش حاضر با هدف مطالعه کیفیت روابط جنسی زوجین متقاضی طلاق انجام شد.
روش: جامعه‌ آماری پژوهش شامل کلیه زوجین متقاضی طلاق در شهرستان آمل در مهر تا آذر سال 1398 بود که درنهایت داده‌ها با بیست زوج به اشباع رسید. روش جمع‌آوری اطلاعات مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و سوالات باز پاسخ بود که اعتبار آن‌ها با روش سه سوسازی تایید گردید. روش تجزیه ‌و تحلیل یافته‌های پژوهش به‌صورت بررسی محتوای آشکار و پنهان داده‌های به‌دست آمده از گفته‌ها و سوالات بازپاسخ به شیوه کدگذاری انجام گرفت.
نتایج: یافته‌ها نشان داد که برای زنان و مردان یازده کد فرعی در پنج کد اصلی مراحل جنسی، مشکلات جنسی، گرایش جنسی، نقش جنسی، انحرافات جنسی به‌دست آمد و همچنین نتایج نشان داد که بیشتر زنان و مردان میل جنسی بالایی داشته‌اند.
بحث و نتیجه‌گیری: زوجین متقاضی طلاق دارای کیفیت پایین در روابط جنسی خود بودند و زنان نسبت به مردان مشکلات بیشتری داشتند.

کد مقاله 46076
تعداد بازدید 42

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397