• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رسانه ملی و تأثیر آن بر ارزش‌ها و کنش‌های زنان در جامعه (مورد مطالعه: زنان ساکن در سه منطقه تهران)
تعداد صفحات 19
نویسنده سارا معینی جزنی - محمدمهدی لبیبی - رضاعلی محسنی
مشخصات نشریه  جامعه‌شناسی سیاسی ایران - انجمن علمی جامعه‌شناسی سیاسی ایران سال 5 پیاپی 9
تاریخ انتشار آذر - 1401
محدوده صفحات 1612-1594
کلید واژه تهران  رسانه ملی  زنان شهر تهران  نظریه‌های رسانه‌ای  ارزش‌های زنان  کنش زنان  مطالعه جامعه‌شناختی  جنوب تهران  مرکز تهران  شمال تهران  کنش هم نوایانه  کنش نوآورانه  کنش شکل گرایانه  
چکیده در این مقاله تلاش بر این است تا رابطه بین ارزش ها و کنش های زنان در سه منطقه منتخب تهران در شمال و مرکز و جنوب این شهر مورد مطالعه قرار گیرد. برخی از زنان کنش هایی منطبق با ارزش های خود دارند و برخی دیگر کنش هایی کاملا متفاوت با ارزش های خود را نشان می دهند. در ادبیات نظری تحقیق به دیدگاه آنتونی گیدنز در نظریه ساختاربندی و دیدگاه اروین گافمن در نظریه نمایشی و مهم تر از همه دیدگاه رابرت مرتون اشاره شده است. از دیدگاه گیدنز می توان به اهمیت ارزش ها پی برد و از دیدگاه گافمن تضاد بین ارزش ها و کنش ها را دریافت و از دیدگاه مرتون می توان به کنش های چهارگانه ای دست یافت که افراد با توجه به باور خود نسبت به ارزش های جامعه از خود بروز می دهند. در بخش رسانه ای نیز از پنج نظریه مهم رسانه ای یعنی نظریه کاشت؛ برنامه چینی یا برجسته سازی؛ رضامندی؛ دریافت و مارپیچ سکوت استفاده شده است. این تحقیق کمی بوده و با تکنیک پیمایش و ابزار پرسشنامه محقق ساخته انجام شده است. جامعه آماری شامل زنان ساکن در سه منطقه تهران در شمال، مرکز و جنوب شهر است. و نمونه آماری شامل تعداد 390 نفر است که از هر منطقه 130 نفر بصورت تصادفی ساده انتخاب شد و ضریب آلفای کرونباخ (84/0) محاسبه گردیده است.

کد مقاله 45957
تعداد بازدید 50

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397