• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیل لایه‌های علی (CLA) پدیده روابط فرازناشویی در زوجین شهر تهران و ارائه خط مشی مطلوب
تعداد صفحات 26
نویسنده سیدمحمدحسین هاشمیان - حمیدرضا یزدانی - محمدحسین افشاری کرمانی
مشخصات نشریه  مطالعات اسلامی زنان و خانواده - جامعه الزهرا (س) - مصوب حوزوی سال 9 پیاپی 17
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1401
محدوده صفحات 60-35
کلید واژه رسانه  نارضایتی زناشویی  رضایت جنسی  عوامل اجتماعی  نیازهای عاطفی  روابط فرازناشویی  تهران  عوامل خانوادگی  شبکه‌های اجتماعی  عوامل فردی  تأثیر رسانه  خیانت زناشویی  تمایل به روابط فرازناشویی  خیانت  خط‌ مشی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  خیانت خانوادگی  شبکه‌های مجازی  گرایش به خیانت  زوج‌های تهرانی  میل به خیانت  شرایط مؤثر بر خیانت زناشویی  رضایت جنسی زوجین  روش‌شناسی کیو  رفتار فرازناشویی  تحلیل لایه‌های علی  
چکیده خانواده، به‌عنوان یک نهاد ارزشمند به جهت کارکردهای بسیار مهمی که دارد در تمامی فرهنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این نهاد در نگاه دین اسلام دارای ارزشمندی بیشتری می‌باشد تا آنجا که آن را محبوب‌ترین و عزیزترین نهاد بشری در نزد خدای متعال شمرده است. پدیده روابط فرازناشویی، به‌عنوان یکی از آسیب‌های خانواده، در چند دهه اخیر پیامدهای ناگواری را برای فرد، خانواده و جامعه به همراه داشته است.
پژوهش حاضر با عنوان «تحلیل لایه‌های علّی (CLA) پدیده روابط فرازناشویی در زوجین شهر تهران و ارائه خط‌مشی مطلوب» پژوهشی است که با استفاده از روش تحلیل لایه‌های علّی اقدام به تحلیل این پدیده در زوجین شهر تهران نموده است.
از دستاوردهای این پژوهش کشف عوامل موثر بر پیدایی این روابط می باشد که سه عامل رسانه ها و شبکه های مجازی، عدم تامین نیازهای عاطفی از سوی همسر، عدم رضایت جنسی بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دادند و پنج الگوی ذهنی محیط گرایان، خانواده گرایان، باورگرایان، ارتباط گرایان و روان گرایان، بر اساس روش تحلیل کیو به دست آمد.
پژوهشگر در پایان به بیان ارائه خط‌مشی‌های مطلوب بر اساس مجموعه علل فردی، خانوادگی و اجتماعی پدیده روابط فرازناشویی در زوجین شهر تهران پرداخته است.

کد مقاله 45308
تعداد بازدید 40

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397