• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نگرش زنان نابارور مراجعه کننده به مرکز نازایی شهر تبریز در مورد روابط زناشویی
تعداد صفحات 8
نویسنده زهرا موسوی - فاطمه ترابی - نرگس شمسیان خرم آبادی
مشخصات نشریه  مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز شماره 6 پیاپی 156
تاریخ انتشار بهمن و اسفند - 1400
محدوده صفحات 532-525
کلید واژه روابط زناشویی  روابط جنسی  زنان تبریز  زنان نابارور  ناباروری زنان  نگرش جنسی  ناباروری  دیدگاه زنان  رفتارهای جنسی  نگرش نسبت به ناباروری  روابط جنسی زوجین  نگرش زنان نابارور  تبریز  کیفیت رابطه زناشویی  کیفیت رابطه جنسی  
چکیده زمینه: ناباروری به عنوان یکی از تجربیات تلخ و استرس زای زندگی مشترک زوجین، می تواند بر جنبه های مختلف روابط زناشویی مانند روابط جنسی و نگرش نسبت به آن تاثیرگذار باشد. از این رو این پژوهش با هدف تعیین نگرش بانوان نابارور نسبت به ناباروری و رفتارهای جنسی انجام شده است.
روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی گذشته نگر، 124 خانم نابارور مراجعه کننده به مرکز نازایی بیمارستان الزهرا شهرستان تبریز به روش نمونه گیری همه شماری انتخاب شدند و اطلاعات لازم به وسیله پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه نگرش جنسی گردآوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و با برنامه نرم افزاری SPSS نسخه 19 انجام شد.
یافته ها: بر اساس یافته های این مطالعه، 60 درصد شرکت کنندگان تغییری در کیفیت روابط جنسی خود گزارش نکردند. 63 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که میل جنسی تاثیری بر ناباروری ندارد و بیشتر شرکت کنندگان کسی را در ناباروری خود مقصر نمی دانستند (84 درصد). همچنین روابط جنسی بیماران قبل و پس از آگاهی از ناباروری تفاوتی نداشت.
نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه آگاهی از ناباروری بر روابط جنسی بیماران تاثیری نداشته است. با این حال بیماران در کنترل زندگی خود دچار مشکل بودند و تحت تاثیر اطرافیان قرار داشتند.

کد مقاله 45199
تعداد بازدید 50

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397