• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه اقدامات رسانه‌ای پلیس در خصوص پیشگیری از جرم فیشینگ با احساس امنیت اجتماعی و اضطراب بانوان منطقه 5 تهران
تعداد صفحات 38
نویسنده پویا رستم‌پور - منا دانایی کوشا - علی مودتی - سمیه لاریجانی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 19
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1401
محدوده صفحات 492-455
کلید واژه امنیت اجتماعی  امنیت اجتماعی زنان  امنیت زنان  اضطراب  اضطراب زنان  تهران  پلیس  زنان شهر تهران  تأمین امنیت  منطقه 5 تهران  جرم سایبری  اقدام‌های پلیس  منطقه 5 شهرداری تهران  کاهش اضطراب  فیشینگ  اقدامات رسانه‌ای  
چکیده زمینه و هدف: امروزه اقدامات رسانه‌ای پلیس به‌منظور پیشگیری از حملات فیشینگ به بخشی از وظایف روزمره این سازمان تبدیل‌ شده است. این اقدامات علاوه بر پیشگیری از حملات اهداف دیگری اعم از تأمین امنیت اجتماعی و کاهش اضطراب شهروندان را نیز دنبال می‌کنند که هدف این پژوهش ارزیابی تاثیر اقدامات مذکور هست.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر قالب از نوع پیمایش و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد اضطراب بک و امنیت اجتماعی صحابی به همراه پرسشنامه محقق ساخته هست که روایی آن توسط صاحب‌نظران و پایایی آن با آلفای کرونباخ 77 درصد مورد تائید قرارگرفته است. در این پژوهش جامعه آماری ما بانوان 18 تا 60 ساله ساکن در منطقه 5 شهرداری تهران در سال 1400 بودند که طبق آخرین آمار رسمی جمعیت آنان 436000 نفر هست که با آزمون کوکران حجم نمونه 384 نفر تعیین و برای اطمینان با روش نمونه‌گیری احتمالاتی ساده 400 نفر انتخاب گردیدند و ضمن راستی آزمایی داده ها، تحلیل آماری با استفاده از spss نسخه 26 انجام گرفت.
یافته‌ها: طبق یافته‌ها میان متغیر مستقل و متغیرهای وابسته پژوهش همبستگی وجود دارد. اقدامات رسانه‌ای و امنیت اجتماعی رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد و میان اقدامات رسانه‌ای و اضطراب رابطه منفی وجود دارد.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج پژوهش که هم سو با پیشینه پژوهش نیز می باشد، هرچقدر میزان اقدامات رسانه‌ای پلیس و نتیجتاً سطح آگاهی پیشگیرانه بانوان افزایش یابد امنیت اجتماعی افزایش، و اضطراب کاهش می‌یابد.

کد مقاله 44919
تعداد بازدید 57

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397