• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تهدیدهای بالقوه برای امنیت زنان در فضاهای عمومی شهر اردبیل
تعداد صفحات 36
نویسنده سودا صالحیان آغبلاغ - محمدحسن یزدانی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 19
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1401
محدوده صفحات 454-419
کلید واژه امنیت اجتماعی  امنیت اجتماعی زنان  فضاهای شهری  امنیت زنان  امنیت  امنیت شهری  فضاهای عمومی  اردبیل  زنان در فضاهای عمومی  امنیت زنان در فضای شهری  فضای عمومی شهری  امنیت فضایی زنان  چالش‌های امنیتی  
چکیده زمینه و هدف: امنیت یکی از مهمترین فاکتورها در زندگی اجتماعی افراد می باشد و دولت متضمن تامین امنیت مردم می باشد که در این میان جامعه زنان نیازمند حمایت بیشتر می باشند. این تحقیق با هدف بررسی تهدیدهای بالقوه برای امنیت زنان در فضاهای عمومی شهر اردبیل می باشد.
روش: از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی و همبستگی می‌باشد و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات روش تحقیق مورد نظر پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زنان 18 تا 49 ساله شهر اردبیل در سال 1400 است که تعداد آنها برابر 203176 نفر می‌باشد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد نمونه برابر 384 بدست آمد که با روش نمونه‌گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه امنیت زنان و پرسشنامه محقق ساخته مربوط به موانع استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 22 تحلیل شد و برای تحلیل فرضیات از معادلات رگرسیون ساده و چندگانه استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که فضای بی دفاع شهری 71/0-، ازدحام جمعیت 63/0-، کمبود نظارت 55/0-، امکان دسترسی 66/0 امنیت زنان در فضاهای عمومی شهری را پیش بینی می‌کند.
نتیجه‌گیری: دولت در راستای تامین امنیت زنان، باید برنامه های اصلاح زیر ساختاهای شهری، کنترل جمعیت، تقویت نظارت بیشتر توسط دستگاه های انتظامی، و دسترسی آسان و سریع افراد به دستگاه های قضایی را ارایه نماید.

کد مقاله 44918
تعداد بازدید 57

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397