• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر استرس‌های محل کار سیار بر رفتار نوآورانه کارکنان با توجه به میانجی گری عجین شدن با شغل و تعارض کار خانواده (مورد مطالعه: بیمارستان کوثر شهر سمنان)
تعداد صفحات 13
نویسنده عباسعلی رستگار - هوشمند باقری قره بلاغ - حامد دیانی
مشخصات نشریه  مديريت پرستاري شماره 3 پیاپی 41
تاریخ انتشار پائیز - 1401
محدوده صفحات 61-49
کلید واژه رفتارهای کاری  تعارض کار خانواده  کارکنان بیمارستان  پرستاران  عجین شدن با کار  پزشکان  دلزدگی شغلی  سمنان  رفتار نوآورانه  رفتار کارکنان  استرس‌های محل کار سیار  بیمارستان کوثر سمنان  
چکیده مقدمه: فناوری تلفن همراه مرزهای بین کار و خانواده را محو کرده است و کار را آسان‌تر از همیشه در زندگی خانوادگی کارکنان معمولی ایجاد می‌کند و منجر به تضاد کار و خانواده می‌شود. در این راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استرس ­های محل کار سیار بر رفتار نوآورانه کارکنان با توجه به میانجی­گری عجین شدن با شغل و تعارض کار-خانواده در بین کارکنان بیمارستان کوثر شهر سمنان می­ باشد.
روش­­ کار: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع­ آوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی می­ باشد. جامعه آماری پژوهش، پزشکان و پرستاران بیمارستان کوثر شهر سمنان می ­باشند. بر مبنای نمونه­ گیری تصادفی ساده، 215 پرسشنامه توزیع شد و با استفاده از نرم­ افزارهای SPSS و Smart-Pls داده­ های پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه عجین شدن با شغل شاوفلی و همکاران (2006)، رفتار نوآورانه کانتر و همکاران (1998)، تعارض کار- خانواده نتمیر (1996) و استرس محل کار سیار بنگ و تاک (2016) استفاده شده است.
یافته­ ها: نتایج نشان داد که استرس ­های محل کار سیار بر رفتار نوآورانه کارکنان، عجین شدن با شغل و تعارض کار -خانواده تأثیر معناداری دارد. عجین شدن با شغل و تعارض کار- خانواده بر رفتار نوآورانه کارکنان تأثیر معناداری دارد. تعارض کار - خانواده بر عجین شدن با شغل تأثیر معناداری دارد. افزون بر این، عجین شدن با شغل تأثیر استرس ­های محل کار سیار بر رفتار نوآورانه کارکنان را میانجی­گری می­ کند و تعارض کار- خانواده نیز رابطۀ بین استرس­ های محل کار سیار و رفتار نوآورانه کارکنان را میانجی­گری می­ کند.
نتیجه­ گیری: می­ توان نتیجه­ گیری کرد که استرس محل کار سیار می‌تواند در اثر افزایش زمان و گرفتن انرژی از کارکنان سبب دلزدگی شغلی شده و بر عجین شدن با شغل تأثیر منفی بگذارد. همچنین با تشدید تعارض کار - خانواده، رفتار نوآورانه پزشکان و پرستاران را کاهش دهد.

کد مقاله 44630
تعداد بازدید 66

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397