• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش تاب‌آوری بر سرمایه‌های روان‌شناختی جوانان سرباز دارای والدین طلاق گرفته ارشد نظامی ارتش در شهر اصفهان
تعداد صفحات 10
نویسنده اکبر قاسمی خردمند - راهبه یغمایی - مژگان عارفی
مشخصات نشریه  پرستار و پزشك در رزم - اداره بهداشت و درمان نزاجا سال 10 پیاپی 35
تاریخ انتشار تابستان - 1401
محدوده صفحات 61-52
کلید واژه اصفهان  سرمایه روانشناختی  سربازان  آموزش تاب‌آوری  تاب‌آوری  والدین طلاق گرفته  
چکیده مقدمه: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش تاب‌آوری بر سرمایه‌های روان‌شناختی جوانان سرباز دارای والدین طلاق گرفته ارشد نظامی ارتش در شهر اصفهان اجرا گردید.
روش: طرح پژوهش از نوع شبه آزمایشی و شامل یک پیش‌آزمون و پس‌آزمون بود که در هر دو گروه آزمایش و گروه گواه انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه سربازان دارای والدین طلاق گرفته ارشد نظامی ارتش شهر اصفهان در سال 1399 را در بر می‌گیرد. نمونه مورد پژوهش شامل 50 نفر از سربازان واجد شرایط بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به‌طور تصادفی در دو گروه کنترل (25 نفر) و آزمایش (25 نفر) تخصیص یافتند. مداخله آموزشی بر روی گروه آزمایش در مدت 45 روز و در طی ده جلسه اجرا شد و به گروه کنترل آموزشی ارائه نشد. در این پژوهش از مقیاس‌های تشخیصی سرمایه روان‌شناختی مک گی (Mac Gee)، به‌عنوان ابزاری برای سنجش اثربخشی آموزش تاب‌آوری بر سرمایه روان‌شناختی استفاده شد و داده‌های جمع‌آوری‌شده، با استفاده از روش کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که روش آموزش تاب‌آوری به‌طور معناداری در سطح 0.001 P < بر افزایش سرمایه روان‌شناختی سرباز ارشد دارای والدین طلاق مؤثر است.
نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که می‌توان از روش آموزش مهارت‌های تاب‌آوری به‌عنوان روشی کارآمد برای افزایش مؤلفه‌های سرمایه‌های روان‌شناختی در جوانان سرباز دارای والدین طلاق گرفته ارشد نظامی ارتش استفاده نمود.

کد مقاله 44623
تعداد بازدید 53

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397