عنوان | نقش جنسیت برند بر شکلگیری رفتار شوق محور مصرف کننده |
تعداد صفحات | 54 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت برند - دانشگاه الزهرا (س) شماره 1 پیاپی 29 |
تاریخ انتشار | بهار - 1401 |
محدوده صفحات | 137-84 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | اینستاگرام برند جنسیت برند عشق به برند درگیری برند آمیختگی برند رفتار شوق محور درگیری مصرف کننده برند سارک برند سله بن برند هاکوپیان برند ال سی من برندهای مردانه برندهای زنانه |
چکیده |
جنسیت برند عامل مهمی از ساختار دموگرافیک برند است که پیامدهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به نقش جنسیت در تقویت خودپنداره و شکل گیری رفتارها، در تحقیق حاضر به مطالعه رابطه بین جنسیت برند و رفتار شوق محور که رفتاری مهم در شکل گیری ارزش ویژه برند است، پرداخته شده است. از این رو هدف این پژوهش درک عمیق رابطه بین جنسیت برند و رفتار شوق محور با تجزیهوتحلیل نقش واسطه گر درگیری مصرف کننده و عشق به برند در فضای اینستاگرام میباشد. روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کاربران اینستاگرام برندهای سارک، سله بن، هاکوپیان و ال سی من هستند. حجم نمونه مبتنی بر فرمول کلاین محاسبه شده است. تعداد 174 پرسشنامه برای برندهای مردانه و 154 پرسشنامه برای برندهای زنانه گردآوری شد و مبتنی بر معادلات ساختاری مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که ویژگی مردانه و ویژگی زنانه برند به طور مستقیم بر رفتار شوق محور تأثیر مثبت و معناداری ندارد. آمیختگی مصرفکننده و عشق به برند تحت تأثیر ویژگی مردانه و زنانه قرار دارند اما شدت اثر ویژگی مردانه برند بر آمیختگی مصرفکننده و عشق به برند نسبت به ویژگی زنانه برند بیشتر است همچنین جنسیت برند به طور غیر مستقیم با تأثیر بر درگیری مصرفکننده و عشق برند بر رفتار شوق محور تأثیرگذار است. |
کد مقاله | 44349 |
تعداد بازدید | 79 |
|