• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان واکاوی تعاملات سازنده در سازگاری زناشویی زوجین شهر یاسوج
تعداد صفحات 15
نویسنده علی روزیان - فهیمه نامدارپور - فاطمه جوادزاده شهشهانی
مشخصات نشریه  ارمغان دانش - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان كهكیلویه و بویراحمد - علمی پژوهشی شماره 5 پیاپی 154
تاریخ انتشار اذر و دی - 1401
محدوده صفحات 678-664
زبان فارسی
کلید واژه روابط زوجین  یاسوج  زوج‌های سازگار  سازگاری زناشویی  مطالعه کیفی  رابطه سازنده  
چکیده زمینه و هدف: سازگاری زناشویی یکی از مهمترین عوامل در تعیین ثبات و دوام رابطه زناشویی است. لذا این پژوهش با هدف واکاوی علل تعاملات سازنده در زوجین سازگار انجام شد.
روش: این پژوهش به شیوه کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. روش نمونه گیری هدفمند بود و مصاحبه‌ها تا حد اشباع ادامه یافت. برای جمع آوری داده ها از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده گردید و با 16 زوج متاهل که حداقل 7 سال از ازدواج آنان گذشته بود مصاحبه انجام شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار MAXQDR 2018 استفاده شده است.
یافته ها: پس از تحلیل محتوای داده ها شش مقوله اصلی حاصل گردید که به ترتیب اهمیت عبارت بودند از مهارت‌های ارتباطی (حفظ مرزها، مهارت گفتگو، ارتباط کلامی و غیرکلامی). ارزنده سازی (خود ارزشمندی، تفکرخوب بودن، پذیرش دیگران). نفوذپذیری (توافق، مدارا کردن، انعطاف پذیری). هدفمندی (آینده نگری، اهداف مشترک). حمایت کردن (خدمات رسانی، هماهنگی). مهارت تصمیم گیری (تصمیم گیری مشارکتی، مشورت کردن).

کد مقاله 44211
تعداد بازدید 43

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397