عنوان | تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانشآموزان دوره متوسطه اول متناظر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
تعداد صفحات | 23 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی (مصوب وزارت علوم) سال 30 پیاپی 54 |
تاریخ انتشار | بهار - 1401 |
محدوده صفحات | 33-11 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تربیت جنسی همدان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وضعیت مطلوب دوره اول متوسطه دانشآموزان متوسطه اول وضعیت موجود |
چکیده |
هدف اصلی این پژوهش، تعیین میزان شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی در دوره اول متوسطه، متناظر با سند تحول بنیادین بوده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، نوع دادهها کمی و با توجه به روش اجرا، پیمایشی است. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران و عوامل اجرایی مدارس متوسطه اول استان همدان بوده است. نمونه آماری پژوهش 380 نفر از معلمان مرد و زن دوره متوسطه اول استان همدان بوده که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته از نوع طیف پنج رتبهای لیکرت بوده است. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از ضریب CVR و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ موردبررسی و تائید قرار گرفته است. در تحلیل دادهها از آزمون آماری T در محیط نرمافزار اس پی اس اس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است، بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانش آموزان دوره متوسطه اول در مؤلفههای، آشنایی با بلوغ و دوره نوجوانی؛ تقویت هویت جنسی و رفتارهای مناسب جنسیت؛ شناسایی تفاوتهای دختر و پسر و محافظت از آسیبها و رفتارهای پرخطر جنسی، شکاف وجود دارد و نیاز به توجه جدی دارد. |
کد مقاله | 44108 |
تعداد بازدید | 157 |
|