• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تدوین الگوی عوامل مؤثر بر صخره شیشه‌ای مدیریت زنان در سازمان‌های ورزشی ایران
تعداد صفحات 32
نویسنده زهرا رفیعی - نجف آقایی - زهرا  هژبرنیا  - شهرام علم
مشخصات نشریه  مدیریت منابع انسانی در ورزش - دانشگاه صنعتی شاهرود سال 9 شماره 1
تاریخ انتشار زمستان - 1400
محدوده صفحات 172-141
زبان فارسی
کلید واژه ورزش  ایران  سقف شیشه‌ای  مدیریت زنان  عوامل مؤثر  صخره شیشه‌ای  سازمان‌ ورزشی  مدیریت ورزشی  مدیریت زنان در ورزش  ورزش ایران  
چکیده هدف: هدف این تحقیق تدوین الگوی عوامل مؤثر بر صخره شیشه ای مدیریت بانوان در سازمان های ورزشی ایران می باشد.
روش شناسی: این تحقیق با ماهیت اکتشافی است که برای ارائه یک مدل نظام مند و شماتیک از یافته های برخاسته از داده های کدگذاری شده، سعی شده است که از رویکرد نظریه داده بنیاد که توسط گلیزر ارائه شده، استفاده شود. جهت نمونه گیری برای انجام مصاحبه های عمیق از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک نمونه گیری گلوله برفی استفاده شده است. در مجموع 13 مصاحبه باخبرگان و متخصصان انجام شد و تاجایی ادامه یافت که پژوهش به اشباع نظری و کفایت رسید. داده ها در بخش کیفی از طریق مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه های کیفی جمع آوری و به روش کد باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل قرار گرفته است و سپس در بخش کمی از طریق توزیع پرسشنامه به تعداد 40 نفر از متخصصین و نخبگان ورزشی از روش تحلیل واریانس فریدمن جهت رتبه بندی ابعاد استفاده شده است.
یافته‌ها: نتایج بدست آمده به ترتیب اولویت بندی مؤلفه ها عبارتند از ویژگی های جنسیتی، اجتماعی و فرهنگی، روانشناختی، سازمانی و مدیریتی، تفاوت های شخصیتی، فردی و خانوادگی، اخلاقی و حقوقی می باشد که بر همین اساس الگوی عوامل مؤثر بر صخره شیشه ای مدیریت بانوان در سازمان های ورزشی ایران تدوین شد.
نتیجه گیری: پیشنهاد می شود سازمان های ورزشی به منظور استفاده از همه ظرفیت های زنان در مدیریت فوقانی آن سازمان ها، نتایج این تحقیق را مبنای تصمیم گیری های خود قرار دهند تا بتوانند کارکردهای خود را ارتقاء دهند.

کد مقاله 43906
تعداد بازدید 73

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397